Winner אמיתי מנצח אתגרים!
משרד פרסום: יהושע TBWA, חברה: טוטו, הורדת מצגת
Winner אמיתי מנצח אתגרים!
ממשבר פוטנציאלי למהלך שובר שיאים
הטוטו הינו תאגיד סטטוטורי, היחיד שמורשה להפעיל הימורי ספורט בישראל. Winner, מוצר הדגל של הטוטו, הוא הימור ספורט יומי שבו מנחשים מי תנצח במשחק.
Winner מתמודד עם אתגרים רבים:
- קהל פוטנציאלי מוגבל: Winner רלוונטי לקהל ספציפי של גברים, חילונים, חובבי ספורט ושאינם מתנגדים להימורים, 13% מהאוכלוסייה בלבד!
- התמודדות בזירה תחרותית מורכבת:
-
- הימורים חוקיים: מפעל הפיס המציע משחקי מזל, הפונים לקהלים מגוונים.
- הימורי ספורט לא חוקיים: “הבטים” השכונתיים ואתרי האינטרנט המוגדרים מחוץ לחוק.
- מוצר תחת רגולציה: הטוטו נמצא תחת רגולציה ורווחיו חוזרים למדינה, לעומת ההימורים הלא חוקיים אשר אינם פועלים תחת מגבלות.
- אתגר הלגיטימציה: קיימת תפיסה שלילית כלפי הימורים, גם אם הם מתנהלים מתוקף החוק.
עד 2019 היה ל-Winner יתרון תחרותי מובהק: כל הרווחים הושקעו בספורט הישראלי – בבניית מתקנים, בתמיכות באיגודים ובליגות ועוד. לקוח Winner ידע שהכסף שלו מושקע בדבר שהוא אוהב, בספורט. רפורמת מ.האוצר ב-2019 קבעה כי רווחי הטוטו כבר לא יופנו לספורט אלא יכנסו לקופת המדינה. הזיקה בין הטוטו לספורט נקטעה, היתרון התחרותי אבד ואתגר הלגיטימציה התעצם.
טיפלנו באתגר בכמה רמות:
- ברמת המוצר: העמקנו את התועלת ונתנו דגש על החוויה. הרחבנו את התפיסה כלפי ה-Winner, ממותג תועלתי (רווח מההבנה בספורט), למותג המייצר תועלת לצד חוויה תוך העצמת הריגוש מספורט. מיצבנו את Winner כחלק בלתי נפרד מהמשחק! ראש החץ במהלך היה התוכן השיווקי ונוכחות בכל זירה ספורטיבית.
- ברמת הנוכחות: שדרגנו את החוויה בזירה הקמעונאית והדיגיטאלית.
- ברמת הקורפרייט: הזכרנו כי הטוטו תמיד היה ותמיד יהיה, חלק מהספורט בישראל. החיבור בין הטוטו לספורט הוא על זמני.
על אף הקורונה ולמרות הרגולציה, Winner הצליח לצמוח ולהגדיל את הכספים המועברים לקופת המדינה. כששנת 2022 שברה את כל שיאי ההכנסות!
הילה בז'ז'ינסקי | מאיר ברדוגו |