
צומחים בתוך הבלאגן: איקאה עושה סדר בבית ומתחזקת בשנה הקשה ביותר
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: IKEA , הורדת מצגת
זה מתחיל תמיד באותו רגע. “איפה הקפוצ’ון של אלון?” אתם שואלים, וכבר יודעים שהבוקר כל המשפחה הולכת לאחר. שוב. בין ערמות הכביסה, מאחורי הארון, בארגז המשחקים (כי למה לא?). אחרי שעה של חיפושים, שלוש מריבות זוגיות ושתי קריאות “אמאאאא”, אתם נכנעים והולכים לקנות קפוצ’ון חדש. ב-2023, האינפלציה מגיעה לשיא של 15 שנה וכל הוצאה “מסייעת” לירידת מדד אמון הצרכנים, איקאה החליטה לקחת את הרגע הזה – את הבלגן הקטן והמעצבן – ולהפוך אותו להזדמנות. כי מסתבר שהדרך לחסוך כסף לא מתחילה באפליקציית השקעות חכמה, או בעוד טבלת אקסל של הוצאות, היא מתחילה בבית מאורגן.
זה נשמע כמו בדיחה, אבל זו בדיוק הנקודה. בעידן של יוקר מחיה משתולל, איקאה הפכה את פתרונות האחסון שלה מעוד רהיט עיצובי-פונקציונלי, לכלי הישרדות כלכלי. ממארגן ייעודי למגירה שעושה סדר בין זוגות הגרביים, דרך אחסון ייחודי במזווה שעוזר לראות את המוצרים ומונע קניות כפולות בסופר, ועד פתרונות אחסון ייעודיים לארון הבגדים שיציל את הקפוצ’ון הבא של אלון מקנייה חוזרת, כל פתרון אחסון הפך להשקעה חכמה בחיסכון ארוך טווח. כי בסופו של יום, אולי הדרך הכי טובה לשמור על הכסף שלנו היא פשוט… לעשות סדר בבלאגן.
![]() |
||
מיכל בן חיים אלעזר, סמנכ"לית שיווק |