
מי זאת?! אתם כנראה כבר יודעים! איך הפכנו את ORA להשקה הכי אפקטיבית בקטגורית החשמליות בישראל?
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: כלמוביל, הורדת מצגת
השקת ORA של כלמוביל הייתה מהלך שיווקי פורץ דרך בקטגוריית הרכב החשמלי בישראל. המותג התמודד עם תחרות צפופה של רכבים סיניים, שהתאפיינו בתמחור אגרסיבי וכניסה מסיבית לשוק. האתגר המרכזי היה לבדל את ORA ולייצר נחשקות, למרות היותו “עוף מוזר” שאינו שייך באופן ברור לאף קטגוריה.
האסטרטגיה התמקדה ב100% Positive Energy, תוך הצגת ORA כרכב צבעוני, מעוצב ומלא בסטייל, שפונה לאינדיבידואלים המחפשים ייחודיות. נבחרו פרזנטורים כמו דורון בן דוד ואנה זק להבלטת אופיו השונה של הרכב.
המהלך כלל פתיחת אולם תצוגה דיסרפטיבי בלב תל אביב, קמפיין טלוויזיוני בולט, שילוב משפיענים מובילים, וחיזוק הנוכחות הדיגיטלית. בזירת הקריאייטיב הודגשו יתרונות ORA – עיצוב יוצא דופן, טכנולוגיה מתקדמת וחוויית נהיגה מרגשת.
אסטרטגיית המדיה פעלה בשני שלבים: בולטות רחבה בטלוויזיה ושילוט, לצד קידום מדויק בדיגיטל לקהלים רלוונטיים. הקמפיין יצר שיח ער סביב המותג, תוך בידול ברור ממתחרים סיניים והבלטת ORA כמותג לייף סטייל ייחודי, המציע חוויית רכב אחרת בשוק הרכב החשמלי בישראל.
התוצאות היו מרשימות: עלייה במכר של 207% על היעד, זינוק בנכונות הקנייה (מקום 3 בקטגוריה), ומודעות מותג של 61%+. ORA עקפה מותגים מבוססים וזכתה במקום הראשון בין כל השקות הרכב 2023.
השקת ORA נחשבת להצלחה מסחררת, עם השפעה ישירה על תפיסת המותג והגדלת נתח השוק של כלמוביל בעידן הרכבים החשמליים.
![]() |
||
יובל גור סמנכ"ל שיווק וחווית לקוח |