

מהלך ההסברה של קבוצת קשת
משרד פרסום: קשת, חברה: קבוצת קשת, הורדת מצגת
הרקע
בשבעה באוקטובר התגלה ואקום בהסברה הישראלית ברשתות החברתיות ובתקשורת הזרה. בקבוצת קשת הוצב יעד מהותי: להעלות לתודעה הבינלאומית כמה שיותר מהר את העדויות והתיעודים מהטבח.
התובנה: אם נייצר למשפיענים ולציבור הרחב “קפסולות הסברה” מוכנות באנגלית ונבקש מהם לעשות פעולה פשוטה – לשתף, נצליח לייצר חשיפה משמעותית.
המהלך
בקשת הוקם מערך פנים ארגוני שמייצר סרטוני הסברה באנגלית תוך שימוש נרחב בנכסים הדיגיטליים של הקבוצה, בדגש על עמוד האינסטגרם של mako. בקשת יצרו תשתית הפצה והגדלת חשיפה לסרטונים, הכוללת שיתופי פעולה עם ארגון Stand With Us ועם פלטפורמת המשפיענים Humanz. למעלה מ-100 מובילי דעה פרו ישראלים עם קהל בינלאומי שיתפו את הסרטונים במשך חודשים ארוכים.
במקביל, הוקמה תשתית תרגום והפצה לכתבות של חדשות 12 ו”עובדה”, בשיתוף פעולה עם פלטפורמת הסטרימינג Stand4Israel של הסטארטאפ הישראלי Kaltura. הכתבות הופצו לעשרות כלי תקשורת בינלאומיים וסוכנויות ידיעות, משפיענים ישראלים וזרים, עמודי סושיאל שפונים לקהל בינלאומי, גופי הסברה, ארגוני קהילות יהודיות ולובינג פרו ישראלי ועוד.
אלמנטים הסברתיים נוספים:
· הוויראליות של מערכוני “ארץ נהדרת” באנגלית
· ראיונות של עיתונאי ערוץ 12 לכלי תקשורת זרים
· סרטים של “עובדה” על חטופים שחזרו מהשבי בפסטיבלים בינלאומיים
· קמפיין של קשת שקרא לישראלים לשתף.
התוצאות
כ-1.3 מיליארד צפיות ברחבי העולם בתכני הסברה מקוריים ובתכני חדשות ודוקו אקטואליים שמציגים את המציאות הישראלית פוסט השבעה באוקטובר.
![]() |
![]() |
![]() |
גל גורליק, סגנית דוברת קבוצת קשת | שירי לוי, סמנכ"ל תקשורת ודוברת קבוצת קשת | עומר מלכה, עורך ראשי mako |