
מאפס למאה: הדרך של BYD להובלה של קטגורית הרכבים החשמליים
משרד פרסום: Avraham Advertising & Marketing, חברה: Shlomo Motors, הורדת מצגת
רקע
BYD נכנסה לשוק הישראלי בתחילה של מהפכת הרכב החשמלי, כשהשוק היה רווי בתחרות עם עשרות מותגים חדשים, רובם מסין. המותג התמודד עם מודעות בלתי נעזרת של 3%, תפיסות שליליות על אמינות רכבים סיניים (36%), ותחרות מול מותגים חזקים כמו Tesla, MG ו- Geely. בנוסף, חששות הצרכנים ממגבלות טכנולוגיות כמו טווח נסיעה וזמני טעינה הדגישו את הצורך בבניית אמון ובידול.
המהלך השיווקי-עסקי
מיצוב המותג כ -:Accessible Premium הדגשת הפיצ’רים הטכנולוגיים כמו אפליקציה והיתרונות הבטיחותיים של המותג , לצד הצגתו כיצרן הרכב החשמלי הגדול ביותר בעולם במחיר נגיש. הפעילות במדיה התמקדה ביצירת אמינות למותג ובקטיפת ביקושים באסטרטגיית ה – PULL שכללה עבודת תוכן מקודם ויח”צ עם התמקדות במומחיות היצרן כמוביל עולמי בסוללות, בטכנולוגיה ובבטיחות. הדבר יצר שיח ברשתות החברתיות והזניק את החיפושים בגוגל. לאחר מכן התחלנו באסטרטגיית ה – PUSH. הקריאייטיב התמקד בשפת המותג “Build Your Dreams” וחיבר את הצרכנים לחלום על רכב חשמלי מתקדם בקמפיינים טלוויזיוניים ודיגיטליים.
תוצאות
BYD הפכה למותג הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של 32% ברכבים החשמליים בשנת 2023 והקטגוריה גדלה בהובלתה.
בתקופה הנסקרת, 1.2023-4.2024, BYD מסרה 23,015 רכבים, פי 2.5 יותר מהמותג הבא אחריו.
המודעות הבלתי נעזרת זינקה ל-37%, ודגם ATTO 3 BYD הפך לדגם הנמכר ביותר בישראל (מכלל השוק).
![]() |
![]() |
![]() |
ג'קי אביב - מנכ"ל שלמה מוטורס - BYD ISRAEL | דנה זיו - CMO | צוות השיווק Shlomo Motors מימין לשמאל: לריסה ברסקי - אחראית שיווק ושת"פ אסטרטגיים, גל סקרלט - אחראית נכסים דיגיטליים, שיווק השירות ומסעות לקוח. דנה זיו - CMO. בר בבג'נוב - מנהל דיגיטל. |