

ישראלי לפני טורקי: טורקי עלית מוותר על שם המותג לטובת שיח מאחד על הרוח הישראלית
משרד פרסום: באומן בר ריבנאי, חברה: שטראוס עלית, הורדת מצגת
ישראלי לפני טורקי: טורקי עלית מוותר על שם המותג לטובת שיח מאחד על הרוח הישראלית
טורקי עלית, מותג הקפה המוביל בישראל, עומד בלב התרבות הישראלית והשירות הצבאי.
אך בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר נאלץ להתמודד עם אתגר משמעותי:
בעקבות המלחמה השם “טורקי” הפך לאישיות לא רצויה בישראל, וקולות שונים שעלו ברשתות קראו להחלפת שם המותג בשל הקונוטציה לטורקיה.
הבנו שמותג על שכל כך מזוהה עם הישראליות לא באמת יכול לשנות את שמו, אך עם זאת הבנו שיש לנו תפקיד חברתי תרבותי גדול בעת משבר.
האתגר הפך להזדמנות – במקום להתעלם, טורקי עלית “ירכב” על השיח בכדי ליצור מהלך חברתי שיגרום לחיזוק הרוח הישראלית.
המהלך כלל החלפה של שם המותג מהאריזות במסרים מחזקי מורל כמו “עם ישראל חי” ו”אין לנו ארץ אחרת”. בנוסף, טורקי עלית השתתף ביוזמות חשובות כמו חיזוק כיתות הכוננות ביישובים, קמפיין #Coffee4Sasha למען החטוף סשה טרופנוב, והנצחת הפסקת הקפה של סגן ינאי קמינקא ז”ל.
תוצאות:
1. שיח תקשורתי רחב – השווי הכלכלי של האייטמים הגיע ל-6 מיליון ₪, השיח ברשת גדל פי 34, וחיפושי המותג קפצו פי 25.
2. קטגוריית הקפה הטורקי צמחה ב-6%, הצמיחה הגבוהה מזה שנים.
3. המותג חיזק את אהדתו וחצה לראשונה את רף ה-70% בזיהויו עם תרבות הקפה הישראלית.
טורקי עלית הוכיח מחדש: טורקי = הכי ישראלי.
![]() |
![]() |
![]() |
עופרי שבו - סמנכ״ל שיווק קפה ישראל | לילך דולב בן קדר - מנהלת תחום קלוי וטחון | תמר בן אביר - מנהלת תקשורת שיווקית |