התקשרו היום! 077-5719588 | gali@effie.org.il

הופכים בעיה שקופה לשיחת השעה בעולם האופנה: כך סייענו לעשרות נשים לצאת ממעגל האלימות הכלכלית

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: המשביר לצרכן, הורדת מצגת

המשביר לצרכן נמצא בחזית המאבק באלימות נגד נשים כבר שנים, עם קמפיינים בולטים להעלאת המודעות ביום האישה. אולם בשנים האחרונות, קשה להפוך מודעות רגעית לאימפקט מתמשך. עבור המשביר, שנתפס כבית של מותגים שלא נוכח בארון הצרכניות, האתגר להישמע בבירור בתוך הרעש השיווקי גדול במיוחד. מתוך דיוק תפקיד המותג וחיבור לקהל הליבה הנשי, זיהינו הזדמנות להעמיק את המאבק ולהאיר תופעה שקופה: אלימות כלכלית – אלימות שמשפיעה על 90% מנפגעות האלימות במשפחה, בעוד ש-61% מהנשים בישראל לא מכירות בקיומה. כמותג המשרת מיליוני נשים, המשביר פוגש את התופעה הזו מדי יום בסניפיו. החיבור הטבעי לתופעה הציב בפנינו אתגר כפול: כיצד מעלים מודעות לבעיה שקופה המסתתרת בהתנהגויות יומיומיות, ובמקביל- להשמיע קול משמעותי בתוך הקקופוניה של יום האישה? התשובה נבעה מהפרדוקס: בעוד שלאלימות כלכלית אין קשב ציבורי, עולם האופנה מדבר בשפה שכולם מבינים.

כך נולד הרעיון: להלביש בעיה שקופה על קודי הלבוש של עולם האופנה. בשיתוף עמותת “רוח נשית”, יצרנו Disruption לחוויית הקנייה: השקית האייקונית הפכה לזעקה מהלכת, משפיעניות חשפו את התופעה, והקמפיין בטלוויזיה הציג את המציאות המטלטלת של אלימות כלכלית. התוצאות היו חסרות תקדים: עלייה של 500% בפניות למוקד הסיוע, זינוק של 600% בכניסות לאתר העמותה, ופי 13 כניסות לדף המידע. כך הוכחנו שדיוק תפקיד המותג וחיבורו לליבת העשייה, הופכים את המרחב המסחרי לזירה של שינוי חברתי.