

הדרך של יטבתה “מהשוקו בדרך לאילת”, לצמיחה של 55% , פי 2 מהשוק!
משרד פרסום: באומן בר ריבנאי, חברה: יטבתה, הורדת מצגת
בשנת 2018 מוצאת את עצמה מחלבת יטבתה במציאות בה תחום משקאות החלב, התחום בו היא שולטת ביד רמה הפך לזירה אגרסיבית ותחרותית. הבנו שכדי להמשיך ולצמוח אנחנו חייבים לאתגר את הסטאטוס קוו ולתרגם את הנכסים של המותג והמחלבה לעושר של מוצרים חדשים בתוך תחום משקאות החלב ומחוצה לו. במילים אחרות גם לשמור על הבית וגם לאתגר את המחלבות הגדולות “בבית שלהם”.
המהלך השיווקי התבסס על שפה פרסומית חדשה ותרגום האתוס הקיבוצי לעושר של מוצרים חדשניים. הרעיון המרכזי היה לפעול באמצעות חדשנות והפיכת הסיפור של הקיבוץ לסיפור על עשייה חלוצית, איכותית ומיוחדת, שעושה הכול בדיוק כמו פעם, עם המון כבוד לאיכות החלב. החדשנות הוצגה באמצעות עושר של פיתוחים מוצריים שהביאו ערך מוסף לצרכנים.
המהלך הניב תוצאות מרשימות, יטבתה שמרה על מעמדה המוביל ואף חיזקה אותו. כאשר תוך 5 שנים, יטבתה הגדילה את נתח השוק מ-65% ל-73%, צמחה במעל 50% במכירות (פי 2 מהשוק והרחק מהיעד שהוצב). נכנסה לקטגורית החלב וצמחה בכ-11% (כמעט פי 3 מהקטגוריה), צמחה ב-180% בקטגורית השמנת המתוקה הודות לחדשנות, ובנוסף חיזקה את מעמדה בפרמטר העדפה, הן בנטרול מחיר והן וללא נטרול.
![]() |
![]() |
|
רם סרוגו - מנכ"ל יטבתה | קרין לקסר - מנהלת שיווק יטבתה |