
The Jewish Revolution – איך הפכנו יהדות עתיקה, כבדה ואפורה לאטרקציה חווייתית לכל המשפחה
משרד פרסום: LEAD Ogilvy, חברה: אנו - מוזיאון העם היהודי, הורדת מצגת
מה הטעם במוזיאון אם אף אחד לא בא לבקר?
בשנים האחרונות “מוזיאון בית התפוצות” נתפס לא רלוונטי, והתקשה להתנער מהתדמית האפורה של “מוזיאון מורשת” כבד, מיושן ומשעמם, העוסק בנושא מעורר מחלוקת עתיק ואף מאיים. לפני כשלוש שנים, בעיצומה של תנופת ההתחדשות של המוזיאון, הן ברמה הפיזית והן ברמת התוכן, הבנו שיהיה זה פספוס להישאר עם המיתוג הקודם שתדמיתו מרחיקה קהלים רבים. הבנו שהמפתח לאטרקטיביות המוזיאון טמונה בשינוי השיח שהוא מייצר. עלינו לשנות את השיח מיהדות כדת לשיח עמוק יותר על העם היהודי, על גאווה ועל חיבור הציבור בישראל ובעולם מחדש סביב זהותו ההיסטורית, צורך חבוי אצל קהלים רבים. יצאנו למסע שהתחיל בתהליך גיבוש זהות חדשה למוסד וכלל בחירת שם חדש המזוהה עם הערכים והחזון של המוזיאון המעודכן ומייצר תחושת שייכות – “אנו”, הסיפור של כולנו. בסיום התהליך, הגיע הזמן לספר לעולם על הזהות החדשה של המוזיאון – שמנו את הזהות היהודית של כל אחד מאתנו בפריים טיים! עלינו בקמפיין 360 בטלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות, בו סיפרנו 5 סיפורים, כל סיפור עסק בזווית שונה של חיבור לעם ולמורשת היהודית ויצר תחושת הזדהות בקרב קהלים מגוונים. למרות הסגרים והאירועים הביטחוניים, המוזיאון הצליח להפוך את העיסוק ביהדות לחוויה משפחתית אינטראקטיבית מרגשת וחדשנית, ולהביא לצמיחה של עשרות אלפי מבקרים במוזיאון!
![]() |
![]() |
|
אמיר מלץ - סמנכ"ל שיווק ומשאבי אנוש | רויטל בלומנפלד - מנהלת מותג אנו, מוזיאון העם היהודי |