

Nestea מוגז – שתי קטגוריות בשלוק אחד
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: אסם נסטלה, הורדת מצגת
רקע:
מאז פירוק השותפות בין נסטלה לחברה המרכזית בשיווק מותג Nestea, מוצא עצמו המותג במציאות מאתגרת במיוחד; היה עליו להתמודד עם חדירה מחודשת לשוק, עם מוצר חדש שאיננו מוכר לצרכן, ובתחרות מול מתחרה מוביל בעל הטעם המוכר בקטגוריה. כך חווה Nestea בשנים האחרונות סטגנציה מתמשכת בנתח השוק ללא שינוי נראה באופק.
המהלך:
ב- Nestea הבינו שכדי לשנות את תמונת המצב, נדרש מנוע צמיחה חדש ולפיכך החלו בחיפוש אחר חדשנות מוצרית שפורצת את תחומי התה הקר. ההזדמנות הגיעה דווקא מזיהוי צורך לא ממומש: הרצון לשלב בין שתי קטגוריות אהובות על הצרכן – קטגורית המוגזים וקטגורית התה הקר – שעד אז נצרכו בנפרד. מאחר ובמצב הקיים הצרכן בהכרח נאלץ להתפשר, ב- Nestea הבינו שעל מנת לספק הצעת ערך שנותנת מענה אמתי, יש להצליח להכיל את שני העולמות במוצר אחד. כך נולד תה קר מוגז – סגמנט חדש ונפרד בפני עצמו בקטגוריית המשקאות.
תוצאות:
השקת המוצר התעלה מעל לתחזיות. לאחר שנים של סטגנציה, Nestea לראשונה להזיז את המחוג ולייצר צמיחה במכר ובנתחי השוק. בעקבות ההשקה, נרשמה צמיחה דו ספרתית במכירות המותג, כל זאת בזמן שהמתחרים בקטגוריה חווים ירידות. המוצר החדש זכה להתנסות רחבת היקף כאשר לא פחות מחצי מיליון ישראלים טעמו את המוצר, ואף סייע ליצירת חיזוק משמעותי בתדמית המותג Nestea.
![]() |
![]() |
![]() |
ציפי המר - מנהלת חטיבת עסקים חדשים | איילת אופיר - מנהלת שיווק | חן בירן - מנהלת מותג |