

Big in Japan איך השקת הטיסה הישירה ליפן הפכה להצלחה בלי עצירות ביניים
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: אל על, הורדת מצגת
אם גם לכם הרגיש פתאום שכוווולם מסביבכם בדרך ליפן או בדיוק חזרו משם, זו לא סתם תחושה… בשנים האחרונות יפן הפכה לאחד היעדים הצומחים והאטרקטיביים לצרכן הישראלי. אם רק ב-2011, לפני פחות מעשור, ביקרו ביפן כ-7,000 תיירים ישראלים בלבד, ב-2018 המספר זינק פי 6 לכ-40 אלף תיירים! והתחזית ל-2019 צפתה גידול של 20% נוספים. אבל דבר אחד משמעותי עיכב מלהגיע ליפן, המסע ליפן היה ליטרלי מסע. קונקשיין אחד (ואפילו שניים) שדות תעופה זרים, חברות זרות ואי ידיעה שמתחילה כבר ביציאה מישראל. אל על שראתה את הטירוף סביב היעד הבינה שבמקום לנסות ולייצר ביקושים ליעד חדש, יש לה הזדמנות לקצור ביקושים ליעד שכבר הפך לפופולרי, והרימה את הכפפה (או יותר נכון מטוס אל על), עם טיסות ישירות ראשונות! כדי להביא את הישראלים ליפן במהירות ובקלות. ומה הדרך הכי טובה להביא את הישראלים למקום כה רחוק, כה זר ועם תרבות כה שונה? להביא קודם את אותה תרבות אלינו, את תרבות המאנגה הכה מזוהה עם יפן. במהלך פרסומי שונה בנוף המקומי שמחד חידד את ההבדלים בין ישראל ליפן, אבל גם יצר גשר בין התרבויות. בתום קמפיין השקה של שבועיים בלבד, תפוסת הטיסות לטוקיו הייתה מלאה ב-30% יותר מאשר כל טיסה ארוכת טווח אחרת! וזאת על אף שהטיסה הראשונה תוכננה לשמונה חודשים מאוחר יותר.
![]() |
![]() |
![]() |
עמית שגיא, ראש מהלך שיווק ודיגיטל | עדי הנגבי, ראש מטה שיווק | שחר בן נעים, מנהל פרסום |