
שנת האינטרנט במגזר החרדי : בזק מנגישה את האינטרנט לציבור החרדי
משרד פרסום: אפיקים, חברה: בזק, הורדת מצגת
במשך שנים, האינטרנט במגזר החרדי נאסר לשימוש בצורה גורפת על ידי ועדות הרבנים, שהזהירו את הציבור מפניו.
בשל מאפייני התעסוקה המודרניים, הפך איסור השימוש באינטרנט ל’גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה’. כמענה לקונפליקט זה, התירה “ועדת הרבנים לענייני תקשורת”, שימוש באינטרנט (מסונן) לצרכי פרנסה בלבד.
בזק, כחברת התקשורת המובילה במגזר החרדי, רואה שליחות בהנגשת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות למגזר.
בשנת 2014, זיהינו שינוי משמעותי ביחס לאינטרנט. הרגשנו פוטנציאל להקטנת החיכוך בין ההלכה והטכנולוגיה ולהפוך את השנה לשנת שינוי. כך שהאינטרנט יהפוך למנוע צמיחה במגזר החרדי והמגזר החרדי יהפוך למנוע צמיחה עבור בזק.
לאחר דיון עם “וועדת הרבנים לענייני תקשורת” יצאנו בהשקה ראשונית מסוגה לתקשור תשתית אינטרנט לצרכי פרנסה, כחלק מחבילת תקשורת כוללת.
בקמפיין ייעודי השקנו את אסטרטגיית “בית של פתרונות תקשורת” ובהמשך “קמפיין טאבלט”. הקמפיינים תוקשרו לראשונה בעיתונות החרדית (הפועלת תחת פיקוח רבני מחמיר) ובשאר המדיות.
להעצמת המהלך, התאמנו את הפעילות השנתית של בזק, “ביד הלשון”, לפלטפורמת האינטרנט, באמצעות שידורים חיים וקטעי VODבאתרים המובילים במגזר. היענות המגזר לפעילות האינטרנטית הייתה גבוהה מאד וזכתה להצלחה חסרת תקדים.
המהלך הוכתר כהצלחה אדירה!
בעבודה עקבית ומדויקת ייצרנו שינוי אמיתי בשוק האינטרנט במגזר וביחסו לרשת. הגדלנו משמעותית את כמות המחוברים, את מהירות החיבור הממוצעת ואת ממוצע הצריכה למשתמש והכי חשוב – התאמנו את האינטרנט לצרכי המגזר החרדי והבאנו אותו למגזר לראשונה!.
![]() |
![]() |
|
אילן סיגל | רן גוראון, משנה למנכ"ל |