

שברולט. ההצלחה שהניעה הצלחה
משרד פרסום: ראובני פרידן IPG, חברה: UMI- יבואנית המותג שברולט, הורדת מצגת
במהלך השנים הצליחו מותגי הרכב הקוריאנים המתחרים בשברולט לחזק את מעמדם בשוק ולהפוך למותגי רכב מובילים. שברולט, לעומת זאת, לא הצליחה באותן שנים לפרוץ דרך ולבסס לעצמה מעמד נחשק וב 2013- הגיעה למקום ה 12- בלבד ברשימת מותגי הרכב בישראל, עם מכירות של כ-6,680 רכבים.
בעולם, לעומת זאת, נחל מותג שברולט הצלחה כבירה וב 2013- שבר שיאי המכירות עם 9.7 מיליון רכבים. הפער בין הצלחתו האדירה של המותג בחו”ל ובין הקשיים עימם התמודד בישראל היוו את עמודי התווך לאסטרטגיה השיווקית כולה.
המהלך השיווקי
בישראל, מותג רכב מצליח הוא מותג שרואים על הכביש. מתוך תובנה זאת יצאנו אל המהלך ששינה את פני התמונה. התקשורת השיווקית התוותה בשני כיוונים:
Top down – תקשור חוזקת המותג בעולם )בכל 7 שניות נמכרת בעולם שברולט( במטרה להקרין את ההצלחה כלפי מטה, על הדגמים השונים, תוך פניה לרגש העדרי של הנהג הישראלי.
Bottom up – הדגמים המובילים של המותג הוצבו בפרונט התקשורתי,דגמים שהיו תפיסתית חזקים יותר ממותג העל ובכך הקרינו את ההצלחה שלהם מעלה אל עבר המותג.
התוצאות
היעד המרכזי שהצבנו לפנינו היה מכירות.
העמידה ביעדים הייתה מעל ומעבר לציפיות – עליה של מעל ל 80%- במכירות לעומת גידול של 13% בכלל השוק ועליה ממקום 12 למקום 8 ברשימת המותגים המובילים!
![]() |
![]() |
![]() |
זיו קורן, מנכ"ל ראובני פרידן | אור קליין, ראש אגף שיווק יוניברסל מוטורס | גלית עיני, סמנכ"ל שיווק |