“רק חנות זה רגוע מידי!” : דארוויש מביא את בשורת ה-OMNI CHANNEL לקמעונאות החשמל בישראל

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: מחסני חשמל, הורדת מצגת

רקע
מיום הקמתה הציעה מחסני חשמל לצרכן הישראלי מוצרי חשמל מהשורה הראשונה במחירים האטרקטיביים ביותר בשוק, ונהייתה לרשת הגדולה והמובילה בישראל. אלא שבשנים האחרונות, דמי שכירות גבוהים, כניסה של שחקני low-cost חדשים והאצת תופעת הייבוא המקביל הכניסו את השוק לסחרור. התחרות הקשה גוררת את כל השחקניות למלחמת מחירים אגרסיבית ולשחיקה ברווחיות. בשוק שהפך לשוק של מחיר, מחסני חשמל מוצאת עצמה מאבדת יתרון תחרותי חזק שעמד בבסיס הבידול שלה – הרשת הזולה והמשתלמת ביותר בישראל.

 

המהלך השיווקי-עסקי

הבנו כי עלינו לשנות את הדרך שבה הציבור הישראלי רוכש מוצרי חשמל: החל מהבאת מהפכת הסחר המקוון לקטגוריה ועד ליצירת חוויה צרכנית מחוברת ואינטגרטיבית בריבוי ערוצים.
במהלך דו שלבי שהחל בהקמת אתר סחר אלקטרוני אמין, שמאפשר חווית רכישה בטוחה ומתקדמת, והמשיך בשילוב הנכסים הפיזיים של הרשת (שטחי מסחר, מלאי והון אנושי) והנכסים הדיגיטליים (אתר, אפליקציה, סושיאל), ייצרנו אינטגרציה חלקה בין כל הערוצים, ואפשרנו חווית לקוח שמטשטשת את הגבולות בין העולם הפיזי לעולם הווירטואלי.

 

תוצאות
המהלך הצליח לייצר מציאות חדשה בקמעונאות החשמל בישראל. הבאנו את מהפכת האונליין לקטגוריית מוצרי החשמל והבאנו לצרכן חווית רכישה חדשה ומתקדמת, שמאפשרת שיח אחיד של הצרכן מול מחסני חשמל במספר ערוצים במקביל. לא זו בלבד, המכירות באתר עלו ב-50% מעל היעד, והרווח של הרשת כולה נסק לגבהים חדשים.

יורם בדש - מנכל משותף קמעונאות חשמל טלי קידר-סמנכל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת אלקטרה מוצרי צריכה
יורם בדש - מנכל משותף קמעונאות חשמל טלי קידר-סמנכל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת אלקטרה מוצרי צריכה