קופישוט – מעירים את שוק הקפה המוכן!

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי, חברה: שטראוס עלית, הורדת מצגת

הרקע:

קפה עלית מובילה במשך שנים את שוק הקפה הישראלי, כאשר היא מחזיקה במותגים שכל בית ישראלי מכיר. הצמא של הצרכן הישראלי לחדשנות, הפתיחות המתגברת לטעמים ופורמטים, הזליגה לעבר מכונות הקפה הביתיות והיטשטשות הגבולות בין קטגוריות שונות של משקאות, מציבים בפני קפה עלית אתגר מתמיד שאיתו היא נדרשת להתמודד. כדי להמשיך ולהנהיג את קטגוריית הקפה המקומית,  נדרשת קפה עלית לפתח את פורטפוליו המוצרים ולחפש באופן תדיר אחר מנועי צמיחה אופציונאליים מחוץ לקטגוריות הוותיקות, כדי לתת מענה לצרכים המשתנים בזירה.

המהלך השיווקי עסקי:

הבנו שעומדות בפנינו שלוש מגמות צרכניות מרכזיות: התגברות דפוס הצריכה החטיפית, התחזקות משמעותית של קטגוריית משקאות האנרגיה ועליה בביקוש לקפה מוכן לשתייה. התעצמות המגמות הנ”ל סימנו עבורנו הזדמנות לייצר מוצר פונקציונאלי מעולם הקפה והאנרגיה. כך נוצר קופישוט, שוט אספרסו אנרגטי בטעמי שוקולד, ארוז בבקבוקון אישי, שנועד לייצר עבור קפה עלית נוכחות מבוססת בקטגוריה המתפתחת, בדגש על חנויות הנוחות.

 

התוצאות:

המותג החדש כבש את מדפי השוק הקר, כשהוא מציע אלטרנטיבה אמיתית למשקאות האנרגיה מחד ולמשקאות הקפה בפחית מאידך. כבר בחודש הראשון להשקה, הגיע המוצר לנתח שוק כספי של למעלה מ-20%, כאשר היקף המכירות הכולל ל-2014 עלה ב-30% מהמצופה. המוצר הצליח להיתפס כחדשני, ממריץ וטעים, ההערכה לעלית נותרה יציבה והשפה של קופי שוט הפכה במהרה למטבע לשון שהתפשט במהירות בקרב הציבור.

טלי כהן, מנהלת מותג משקאות קפה קופי שוט אבי לאופר, מנהל תחום קפה נמס קופי שוט יפית כהן דמרי, מנהלת תחום אספרסו קופי שוט
טלי כהן, מנהלת מותג משקאות קפה קופי שוט אבי לאופר, מנהל תחום קפה נמס קופי שוט יפית כהן דמרי, מנהלת תחום אספרסו קופי שוט