

פריצת הדרך של גולדסטאר: כך כבשנו את סצנת הקראפט המקומית
משרד פרסום: טמפו משקאות בע"מ, חברה: טמפו משקאות בע"מ, הורדת מצגת
רקע
השנה היא 2013. מותגי בוטיק שמייצרים בירת “קראפט” צצים כמו פטריות אחרי הגשם. הטרנד הופך למגמה שאי אפשר להתעלם ממנה. הצרכן הישראלי הופך לאנין ומתוחכם, וגולדסטאר, מותג הבירה הנמכר ביותר בישראל, נמצא תחת איום של שחיקה בנתח השוק ואובדן רלבנטיות בקרב קהל של מובילי דעה. גולדסטאר בוחרת לא להיכנע, לעלות להתקפה, ולהפוך את האיום להזדמנות.
המהלך השיווקי-עסקי
במבשלות טמפו רקחנו את גולדסטאר UNFILTERED – תת מותג שמתבסס על חדשנות מוצרית אמיתית – הטעם המוכר והאהוב של גולדסטאר בגרסת פרימיום לא מסוננת שמשמרת את טעם הבירה הראשוני, מעבה את כתר הקצף, מדגישה את גופה המלא של הבירה, ומעל לכל – מספקת חוויית שתיה של בירת קראפט. חדשנות מוצרית זו עמדה בבסיס המהלך השיווקי שתכליתו היתה להנגיש את חוויית הקראפט לצרכני הבית של גולדסטאר וכלל צרכני הבירה בישראל.
התוצאות
כיום גולדסטאר UNFILTERED מובילה ללא עוררין את סגמנט הקראפט בישראל. מכירותיה של בירה זו גבוהות מכל מכירות סגמנט הקראפט יחד. קצב המכירות של גולדסטאר UF צומח בשיעור דו ספרתי כל שנה מאז ההשקה, ולא על חשבון גולדסטאר הרגילה. תת המותג הפך למנוע צמיחה, ומחקרים מלמדים שהוא גם מקרין על תדמיתו של מותג הבסיס. ההצלחה המסחררת מסמנת את המהלך כהרחבת המותג הטובה ביותר בעולם הבירות מיינסטרים, ומהווה case study בהיינקן העולמי להרחבת מותג מקומי.
![]() |
![]() |
|
ז'ק בר | יואש בן אליעזר |