
"פריט חובה בתיק הלידה"- חיזוק מותג ההיגיינה Kotex באמצעות חדשנות פורצת דרך
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: קימברלי קלארק, הורדת מצגת
קטגוריית ההיגיינה הנשית מאופיינת ברמת נאמנות גבוהה ולכן קשה לפרוץ בה דרך. ב-Kotex שאפו לצמוח ויצאו לחפש מחוץ לקופסה כדי למצוא זירות נוספות ופתרונות יצירתיים. המותג הבין ששלב ההיריון והלידה הוא שלב משנה חיים והרגלים ויכול להוות הזדמנות, וחיפש דרך להתחבר לאישה בשלב שבו קטגוריית ההיגיינה הנשית דווקא לא רלוונטית עבורה.
הפיצוח:
פיתוח חדשנות מוצרית שהיא קטגוריה חדשה בפני עצמה. Kotex השיק לראשונה בישראל ובעולם פתרון חדשני לדימומים לאחר הלידה: תחתוני-פד חד פעמיים העשויים מבד דמוי כותנה, הנראים ומרגישים כמו תחתונים נשיים עם פד ספיגה.
אז איך נכון לשווק מוצר שנועד לפרק זמן קצר ושמדי יום הופך רלוונטי עבור עוד ועוד נשים? ב-Kotex הבינו שהדרך הכי טובה לוודא שהמוצר יסייע ברגעים בו הכי זקוקים לו, היא להימצא כבר בתיק הלידה שהאישה מביאה עימה לחדר הלידה, וכי נשים לפני לידה צורכות תוכן ומחפשות אחר רשימות הכנת תיק ללידה.
במקום להתחרות על מיקומים עם רשימות קיימות, החליטו ב- Kotex לחבור לאותן רשימות, בשילוב עם יצירת תוכן מקורי וכלי דיספליי המציעים קופון לרכישה.
התוצאות:
המהלך יצר 75% מודעות לחדשנות, הצליח לגרום לכ-25% מקהל-היעד להוריד קופונים עבור קניית המוצר והניב מכירות הגדולות פי 4 מהצפוי. בנוסף, הצליח המהלך לשפר את כוונות הקנייה כלפי כלל המותג, כש-90% מהנשים שהתנסו בתחתונים ציינו שיקנו מוצרי Kotex בעתיד.
![]() |
![]() |
![]() |
שירה אלטשולר- מנהלת חדשנות | ליסה פרלמוטר- מנהלת חדשנות | שלי זורע- מנהלת שיווק |