פריומיזציה בעולם שירותי הבריאות: איך יוצרים מנוע צמיחה ששובר את חסמי המעבר בקטגוריית הבריאות שנה אחר שנה
משרד פרסום: יהושע TBWA, חברה: מכבי שירותי בריאות, הורדת מצגת
דווקא בשוק צפוף ומורכב, הוחלט במכבי לצאת למהלך תפישתי ותדמיתי שיהפוך את המותג לסמל האיכות של שירותי הבריאות ולייצר נחשקות בקרב כל החברים הקיימים והפוטנציאלים.
הפתרון – בניית תפישה שמעבר למכבי = שדרוג למכבי
השלב הראשון באסטרטגיה ארוכת הטווח שהתוונו היה יצירת בידול– יש קופ”ח ויש מכבי, עם דגש על הצעות הערך השונות והמבדלות של מכבי (מכבי שלי, מוקדי רפואה דחופה, נשי אישי וכו) . השלב השני במהלך התמקד בהעצמת הערך הנתפש – דרך חיבור של מכבי עם שירותי חברות הקובוצה (אסותא, מכבי פארם, מכבידנט ועוד) ומיצוב מכבי כקבוצת הבריאות הנחשקת בישראל. מיצוב שהלך והתחזק בשלב השלישי באמצעות השקת חדשנות פורצת דרך, שירותית ורפואית כאחד – אפליקציות K ו-RED, מתחם חיסונים ייעודי, מתחם עתיד בריא ואת ממשק הר הבריאות.
הצעות הערך נתמכו בעבודות שטח ממוקדות שמינפו את הנכסים של הקבוצה כולה ואת היתרונות הלוקאלים הקיימים למכבי בכל עיר וקהילה בישראל.
מגיוס נטו שלילי של 1000 לקוחות ב-2014, מכבי הפכה למגייסת הגדולה מכולן עם 170,000 לקוחות חדשים נטו ב-7 שנים ולקופה עם שיעור הנטישה הנמוך מכולן (6%). מכבי מקיימת את ההבטחה – מי שבא לא עוזב! בעוד כל המתחרות בסטגנציה, מכבי קפצה בתפיסת העליונות שלה בכמעט 15% בשנים האחרונות , וסקר של משרד הבריאות ומכון המחקר ברוקדייל מצא כי 93% מחברי מכבי הביעו שביעות רצון ברמה הגבוהה ביותר בשוק הבריאות