

עשינו דרך בשלוש שנים: איך הפכנו את סקודה ממוצר מצוין למותג נחשק
משרד פרסום: מנצ', חברה: צ'מפיון מוטורס, הורדת מצגת
עשינו דרך בשלוש שנים: איך הפכנו את סקודה ממוצר מצוין למותג נחשק
הרקע:
בשנת 2014 סקודה היא אחד המותגים הצומחים בישראל מבחינת מכירות,
אבל במשתנה הכי חשוב בקטגוריה, ריגוש, המותג נשאר מאחור.
הסיבה העיקרית: האסטרטגיה המותגית (הגלובלית) לא התחברה לשוק המקומי.
בסוף 2014 צ’מפיון מוטורס, לוקחת לראשונה, אחריות על בניית המותג ברמה המקומית.
המהלך השיווקי:
מטרה כפולה:
1. לייצר שינוי מהותי במעמד המותג (ממוצר VFM למותג רכב נחשק)
2. להמשיך לצמוח בשיעורים דו ספרתיים לאורך כל 3 השנים
המסע לשינוי מעמד המותג ארך 3 שנים
2015, בניית התשתית: השקת 3 דגמים חדשים, בניית האסטרטגיה השיווקית
הלוקאלית ושכנוע מטה סקודה בחו”ל לאפשר לצאת עמה לדרך.
2016, השקת האסטרטגיה: מיצוב סקודה דרך קהל היעד שלה.
הקמפיין שליווה את האסטרטגיה: “עשית דרך, גם אנחנו”.
הפרזנטורים של הקמפיין היו שלושה מנהלים בדרגים בכירים ש”עשו דרך” בדומה לסקודה.
2017, העמקת האסטרטגיה: השקת סקודה קודיאק, SUV יוקרתי.
תוצאות:
- מכירות סקודה גדלות בשיעור דו ספרתי, ויותר מפי 2 מהשוק.
- בכל שנה, במשך 3 שנים, צמח המותג פי 1.5 לפחות משיעור הצמיחה של השוק!
- בשנת 2017, למרות ששוק הרכב קטן ב-2%, סקודה נהנתה מצמיחה של 12% במכירות!
- בסה”כ השלימה סקודה צמיחה של 75%, כאשר שוק הרכב צמח ב-32% באותן שלוש שנים.
- האטרקטיביות של המותג סקודה זינקה מ-18% ל-44%!
![]() |
![]() |
|
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה ישראל | גלית מילר, מנהלת תקשורת שיווקית |