
עשינו דרך, בזכות השותפים שלנו לדרך – איך הצליח המותג סקודה לצמוח ב-65% ב-5 שנים.
משרד פרסום: מנצ', חברה: צ'מפיון מוטורס, הורדת מצגת
נקודת המוצא: בשנים האחרונות המותג סקודה הפך לאחד המותגים הצומחים בישראל.
אך בזמן שהמכירות גדלו, נכסיות המותג לא נסקה
סקודה הייתה מותג רציונלי שמייצג קנייה מחושבת עם VFM ובמשתנה הכי חשוב בקטגוריה – ריגוש, המותג נשאר הרחק מאחור.
מטרות המהלך השיווקי:
1. מותג – לבנות מותג נחשק ומרגש שיכול לגבות פרמיה
2. מכירות – להמשיך לצמוח בשיעורים דו ספרתיים לאורך כל 5 השנים
בחרנו באסטרטגיה לוקאלית שתחבר את סקודה לקהל היעד שלה ברמה הרגשית – לספר את סיפור המותג באמצעות סיפורם של אנשים אמיתיים שכמו סקודה עצמה, עברו דרך, צברו הישגים והתקדמו מאוד לאורך השנים.
המסע נפרש על פני 5 שנים:
2015 – בניית התשתית האסטרטגית והעסקית
2016 – השקת האסטרטגיה: מיצוב סקודה דרך קהל היעד שלה. בקמפיין “עשית דרך, גם אנחנו”.
2017 – העמקת האסטרטגיה: השקת הקודיאק, ה-SUV הראשון של סקודה
2019 – קמפיין המודה לשותפים לדרך – לקוחות סקודה, בכיכובם של לקוחות אמיתיים.
תוצאות:
– המכירות גדלו בשיעור של 65%, פי 3 מהשוק!
– סקודה הפכה למותג הרכב האירופאי הנמכר בישראל!
– צמיחה בכל הפרמטרים התדמיתיים: ההערכה הכללית למותג זינקה, ההמלצה קפצה פי 8 וההעדפה פי 6
– בקורונה: בזמן ששוק הרכב קטן ב-16%, מכירות סקודה נשארו יציבות
![]() |
![]() |
|
ג'קי אביב - מנהל חטיבה | גלית מילר - מנהלת תקשורת שיווקית |