
סוף עידן המזומן בתחבורה הציבורית! כיצד חדרה לאומי קארד לשוק של 2 מיליארד שקלים ויצרה מקור הכנסה חדש
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: לאומי קארד, הורדת מצגת
האתגר:
כשחקנית מובילה בזירת האשראי, מתמודדת לאומי קארד עם מספר רב של אתגרים המערערים את שוק האשראי מיסודו. שינויים רגולטוריים מחד, והתפתחותן של טכנולוגיות תשלום דיגיטליות המזמנות כל העת מתחרים מזן חדש (דוג’ Google, Apple) מאידך, מכתיבים כללי משחק חדשים. השחקנים החדשים מאיצים את נטישת המזומן לטובת האשראי ויוצרים הזדמנויות חדשות לכולם. לאור הבנה זו, המשימה של לאומי קארד הייתה ברורה: לכבוש אי חדש של מזומן, לפני שחברות הטכנולוגיה יעשו זאת!
הפיצוח:
לאומי קארד זיהתה את הפוטנציאל שהיה לכולם מתחת לאף: תחבורה ציבורית! החברה פעלה במהירות וייצרה מספר שת”פים אסטרטגיים שתכליתם אחת – להשיק מהלך פורץ דרך שישנה מן הקצה את התנהגות הנוסעים בישראל!
לאחר שלמדה מהן נקודות הכאב של הנוסעים וחשבה כיצד להפוך את חייהם נוחים יותר, יצאה לאומי קארד בבשורה של ממש בעולם התחבורה הציבורית כאשר אפשרה לנוסעיה להטעין את כרטיס הרב-קו שלהם באמצעות הסמארטפון! אך גולת הכותרת הייתה חבויה בממשק ההטענה; לאומי קארד אפשרה לנוסעים להטעין את הכרטיס בצורה הכי נוחה, קלה וטבעית שאפשר לדמיין! פשוט להצמיד את כרטיס הרב-קו לסמארטפון, לבחור את סכום הטעינה וזהו! הכרטיס הוטען!
התוצאות:
כשנה בלבד לאחר השקת הקמפיין עם היקף סליקה בעשרות מיליוני שקלים חדשים ועשרות אלפים של משתמשים, כבר אפשר להגיד בפה מלא: לאומי קארד שינתה את חייהם של הנוסעים!
![]() |
![]() |
![]() |
ורדית גונדטר - סמנכ"ל שיווק | נויה ינאי ישראלי - מנהלת מחלקת תקשורת שווקית | מיכל קולודני- מנהלת תחום פרסום |