

סבתא בישלה גורמה: מנציחים את סיפוריהם של ניצולי השואה דרך מתכונים ונכנסים לאוסקר של ספרי הבישול
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: עמותת שורשים, הורדת מצגת
רקע:קבוצת שורשים, עמותה צעירה שחרתה על דגלה לסייע לאוכלוסיית “השקופות” בעיר ת”א, השיקה ב-2013 פרויקט שחיבר בין ניצולי שואה לשפים המובילים בארץ ויחדיו אלו יצרו מנות קלאסיות מהמטבח השורשי של הקשיש. המהלך הכה גלים אך לא דחף אנשים לתרום. כאשר יש 189,000 קשישים וניצולי שואה בישראל, העמותה הבינה שמחובתה למנף את הבאזז שנוצר לגיוס תרומות לאוכלוסיית הקשישים וניצולי שואה.
האתגר:במציאות בה הציבור אדיש לבקשת תרומות ושוק העמותות הינו תחרותי מתמיד, שורשים מצאה את עצמה אל מול חסמים המקשים עליה מלהגיע לתורמים.
ההזדמנות:לאור טרנד תוכניות הבישול ומבחר מסעדות השף שנפתחות אפשר לומר בביטחון כי ישראל הפכה למעצמה קולינרית המורכבת מעולם תוכן עשיר. שורשים הבינו שלמעשה מדובר ב– TRIBE עוצמתי ורתמו את כוחם של מובילי הדעה והמנהיגים של אותו קהל-הלוא הם השפים והבלוגרים הנמצאים במרכז השיח הציבורי ומרכזים סביבם קהל גדול.
המהלך:שורשים יצרו את “סבתא בישלה גורמה”-ספר בישול המציג את סיפורם האישי של ניצולי שואה דרך עולם התוכן של קולינריה וגורמה. תוך שיתוף פעולה עם השפים המובילים בישראל, הספר עקף את חומת האדישות, \ייצר הזדהות והגיע לליבם של הצרכנים.
תוצאות:
מכירות של למעלה מ–7000 ספרים שהכניסו למעלה מחצי מיליון ש”ח
כתבות וסיקורים באתרי התוכן הגדולים, בעיתונות הממוסדות ובערוצי 2 ו-10.
זכייה חסרת תקדים במקום השלישי בתחרות Gourmand לספרי הבישול הטובים בעולם.
![]() |
||
תמי שכנאי, מנכ"לית קבוצת שורשים |