

נגד הזרם – צבר ממציא את סגמנט החומוסטחינה ומייצר מנוע צמיחה חדש בימים של משבר בקטגוריה
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: אסם, הורדת מצגת
הרקע
חומוס הוא אחד הסמלים המובהקים של הישראליות. הוא חוצה גילאים ועדות, הוא מהווה חלק מהותי מהתרבות הישראלית והוא נוכח ביום יום של כולנו.
צבר, המותג המוביל בקטגוריה, חיפש בשנת 2016 אחר מנוע צמיחה חדש: לאור צמיחתן של חלופות מחוץ למדף הסלטים לצד טרנד הבריאות המתגבר, צבר הבין כי עליו להתאים את הצעת הערך שלו לצרכים המשתנים בשוק ולייצר מענה חדש בקטגוריה.
האתגר
איך מצליחים לספק לצרכן ערך אמיתי בקטגוריה ותיקה ורוויה על מנת לתת לו סיבה חדשה
לעצור מול מדף הסלטים?
צבר מזהה שתי הזדמנויות
1. בימים מאתגרים בקטגוריה, סגמנט הפרמיום האסטרטגי מצליח לשמור על כוחו
2. הטחינה הופכת לטרנד חם בכל מטבח ישראלי, הודות להילת בריאות חיובית ממנה היא נהנית
הפתרון
יוצרים סגמנט חדש על המדף – צבר משיקה את חומוסטחינה!
סגמנט ראשון מסוגו בישראל בו הטחינה הגולמית מהווה 40% מהמוצר
התוצאות
סגמנט חדש שמייצר מנוע צמיחה חדש!
– הגדלת סגמנט הפרמיום כולו
– גידול במכירות ע”י יצירת מכר תוספתי
– עלייה בנתח השוק הכללי של המותג
– חיזוק היתרון בפרמטר הטעם
עדות נוספת להצלחת המהלך היא ההחלטה להרחיב את הסדרה, והעובדה כי מאז ההשקה, עומדת סדרת “חומוסטחינה” בלב העשייה של צבר והפכה למוצר הדגל של המותג.
![]() |
![]() |
![]() |
אביטל אולשה - מנהלת שיווק | אפרת זיסמן - מנהלת מותג | לימור יוספיאן - מנהלת מותג |