מ-‘עוד זכיינית’ ל-‘טלוויזיה של ישראל’: איך הפכנו את קשת לערוץ 2 החדש

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: קשת, הורדת מצגת

ערוץ 2, מדורת-השבט הישראלית, החל לשדר ב-1993, כשבשנותיו הראשונות הופעל ע”י שלוש זכייניות: “קשת”, “רשת” ו”טלעד” במתכונת של ימי שידור מפוצלים. 25 שנים אחר-כך, ב-2017 החליטה ממשלת ישראל לפצל את הערוץ לשני ערוצים, כך שכל זכיינית תקבל אפיק ותשדר לראשונה במשך שבוע שלם.

פיצול הערוץ סימל תקופה של תחרות מוגברת, שבסופה קשת רצתה לנצח ולמצב עצמה כ”טלוויזיה של ישראל”. בנוסף, מחקרים מצאו שכוחן של הזכייניות תלוי בכוח הערוץ, הזכייניות אינן מוכרות לצופה הישראלי והוא לא מודע למדיניות הימים המפוצלים. לכן האתגר היה למצב את ערוץ קשת-12 כיורש של ערוץ-2.

אז מה עושים? בונים את קשת בתור “הטלוויזיה של ישראל” באמצעות:

1.       המוצר-בונים לוח שידורים אטרקטיבי ומגוון

2.      ההפצה-מנגישים לוח שידורים בצורה שתטיב עם הקהל באמצעות אפיק הערוץ ונכסי מדיה דיגיטליים שיהפכו לכתובת החדשה של הטלוויזיה של ישראל

3.      תקשורת ופרסום-בונים מותג באמצעות מינוף החדשות, הטאלנטים, האפיק, ההומור ובניין קשת

וממש כפי שערוץ 2 שינה את שוק התקשורת ב-1993, כך שינתה קשת את שוק התקשורת ב-2017, כשהפכה לערוץ 2 החדש: עם למעלה מ-1.5 מיליון איש שנחשפים לערוץ ביום (9% יותר משנחשפים לרשת), הובלה של 19% על פני רשת ברייטינג בשעות פריים-טיים, זינוק בפרמטרים התדמיתיים ושיעור האנשים שטוענים שערוץ-12 הוא ערוץ 2 החדש, גבוה פי 2 משיעור האנשים שטוענים זאת לגבי רשת.

אבי ניר – מנכ נעה סובול – סמנכ טלי גורן – סמנכ
אבי ניר – מנכ"ל קשת נעה סובול – סמנכ"ל מחקר ואסטרטגיה טלי גורן – סמנכ"ל תקשורת ורגולציה