
מרעננים את שוק הסודה: כך הפכנו את ה-fresh לפרמטר החשוב ביותר ושנינו את הרגלי השתייה בישראל
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: SodaStream, הורדת מצגת
סודה סטרים היא גאווה ישראלית. מכונה ששזורה בזיכרונות הילדות שלנו, והפכה עם השנים למותג בינלאומי חזק. באמצעות שיווק פורץ דרך ומיצוב כפתרון ידידותי לסביבה אל מול תעשיית משקאות הפלסטיק המזהמת, המותג הפך לנחשק, פופולרי ומצליח בעולם.
הישראלים אומנם הראו אהבה למותג, אך בשל המאמץ הקל שדרש מהם להכנת סודה – לא היו מוכנים לפנות לו מקום על השיש. גם יתרונו הסביבתי הוא גורם פחות משמעותי בשינוי צריכת הסודה בבית הישראלי. אנשינו צפו בתסכול בפער בין ההצלחה העולמית, לבין הדשדוש בזירה המקומית.
הבנו כי הגיע הרגע לפצח ולמצוא את המניע הרגשי שיגרום לאוהבי הסודה בישראל לאמץ מחדש את המותג. וכך מצאנו את האקס פקטור: אם יש משהו שישראלים לא אוהבים- זה בקבוק מוגז בלי גזים. ייצרנו מותג בקבוקים של סודה פתוחה במקרר תחת השם “Has been Soda”, שימחיש לצרכנים שעל מנת ליהנות מסודה טרייה, הם צריכים לעבור לסודהסטרים.
באמצעות קמפיין שבוצע לעילא, הפכנו את הזירה לתוססת כשהשארנו את “הסודה לשעבר” למתחרים. המהלך הביא לגידול במכירות הן בקרב בלקוחות חדשים והן בקרב קיימים. הפרמטרים התדמיתיים גדלו באופן ניכר ויצרו שינוי תדמיתי והתנהגותי בקרב צרכנים ישראלים. הצלחנו לחזק את חשיבות הפרמטר “שמירה על הסביבה וצמצום פלסטיק” כטריגר לקנייה (ב-41%!!) ושמרנו על אחד מערכי הליבה המשמעותיים ביותר למותג.
![]() |
![]() |
|
איריס יפרח- מנהלת שיווק | סטלה קריוף- מנכלית סודה סטירם ישראל |