

"מישהו לצעוד איתו, כל הדרך אל הפרס" מפעל הפיס מחזיר את היוקרה לספרות הישראלית ומעלה את קרנו של פרס ספיר
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: מפעל הפיס, הורדת מצגת
תקציר המהלך – פרס ספיר
מפעל הפיס רואה בהגשמת מטרות ציבוריות ותרומה לקהילה בישראל חלק מתכלית קיומו. כחלק מהתרומה לקהילה, מפעל הפיס שואף להיות גורם מוביל בקידום התרבות והאמנות בישראל. במסגרת תמיכה זו מעניקים מדי שנה את פרס ספיר לספרות, פרס שנתי יחיד מסוגו בעולם הספרות הישראלי החוגג השנה 20 שנים להיווסדו! אלא שבשנים האחרונות הספרות איבדה את הזוהר ועידן המסכים והנטפליקס גרם ל”עם הספר” להתנתק מהספרים. הביקוש לספרים יורד והסופרים בישראל נאלצים לממן בעצמם את ההוצאה לאור. וכשאין עניין בספרים – למה שיהיה עניין בפרסים ובפרט בפרס ספיר.
המהלך:החלטנו להזכיר לישראלים שספר הוא הרבה יותר מדפים ודיו. מצעירים ועד מבוגרים, כולם יכולים להתאהב בספרים ובמהלך מרכזי הנגשנו לקהל את חווית הקריאה, כשהסופרים, הסיפורים והטקסט הספרותי מקבלים את הבמה, בתוך ברייק הפרסומות, גורמים לנו לעצור ולהתאהב, אפילו ברגעים הכי אפורים של השגרה היומ-יומית. עמוס תמם בסדרת רשת בעקבות הספרים הגדולים, הדור הצעיר מהתאהב מחדש באמצעות מהלך משפיענים בטלוויזיה וב- Instagram ופינות תוכן בתוכניות טלוויזיה.
כך, נוצרה עלייה במודעות לפרס ספיר וההערכה אליו, מפעל הפיס הגיע לשיא של 7 שנים ביחס הכללי אליו ובתפישת מפעל הפיס כגוף אמין, ממלכתי, רלבנטי למרבית האוכלוסייה, משקיע בתחומים ופעילויות שתורמים לבניית חברה טובה יותר. הקמפיין שבר שיאי אהדה עם שיעור חסר תקדים וראשון מסוגו של 69%!
![]() |
||
שי לירז |