מטוב למצוין: איך הפכנו את מותג היין המוביל בישראל גם למותג הצומח ביותר
משרד פרסום: יקבי כרמל, חברה: יקבי כרמל, הורדת מצגת
כרמל הוא היקב המוביל בישראל מאז הקמתו ב-1882, אך במהלך השנים הוא הלך ואיבד נתחי שוק נוכח התחרות החריפה בשוק היין. בספטמבר 2017 עמד היקב, לראשונה מאז הקמתו, בפני איום משמעותי על הובלתו.
במהלך אסטרטגי משולב, שכלל אסטרטגיה שיווקית חדשה, אסטרטגיה מותגית חדשה ואסטרטגיה תקשורתית חדשה הצלחנו להפוך את הקערה על פיה, ולהוביל את היקב לצמיחה בריאה, תוך פתיחת פער משמעותי מהמתחרים.
המהלך כלל מספר אבני בניין:
1. עדכון פורטפוליו המוצרים בהתאם לדרישות השוק המשתנות
2. תיקון המחירים כלפי מעלה לאחר שחיקה ארוכת שנים
3. מעבר לארכיטקטורת מותג מונוליטית ועיצוב מחדש של כל סדרות היקב
4. בניית אסטרטגיה מותגית חדשה: “לחיי רגעים של שמחה”
5. בניית קמפיין תקשורתי המבוסס על השיר של התקווה 6 (הלהקה הכי ישראלית שיש)
6. בניית אסטרטגיית מדיה המתאימה למותג מוביל
המהלך הצליח מעל ומעבר למשוער. בתוך שנתיים צמחו מכירות כרמל בקטגורית היינות השולחנים ב-42%. תפיסות התדמית של היקב השתפרו בשיעורים דו ספרתיים, ובתוך כך הצלחנו לכבוש גם את לב הקהל הצעיר.
כיום יקבי כרמל הוא לא רק היקב המוביל בישראל, אלא גם היקב הצומח ביותר, ואנחנו גאים להגשים את הייעוד שלנו, להביא רגעי שמחה משותפים לכמה שיותר בתים בישראל.