מחשבים מסלול מחדש: כך הובלנו את הישראלים לזנוח את הרכבים הפרטיים ולעבור לשימוש ב Waze Carpool
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: Waze, הורדת מצגת
במבט לאחור, נראה שמדינת ישראל היתה נתונה במשבר תחבורתי מאז ומתמיד. לא רק שכמות השעות שנאלצנו “לבלות” על הכביש פגעה אנושות באיכות חיינו, אלא שגם כמות הפקקים בכבישים יצרה הפסדים של מליארדי ₪ למדינה ונזק סביבתי לא מבוטל. ברבות השנים, בעוד התחבורה הציבורית המשיכה להעניק שירות טעון שיפור לציבור, הישראלים המשיכו לקנות יותר ויותר כלי רכב, עד שבשנת 2019 כמות הרכבים הפרטיים על כבישי ישראל שברה את השיא של כל הזמנים והתנועה בכבישים פשוט נעצרה. בניסיון להתמודד עם המשבר השיק משרד התחבורה את “נתיב פלוס” – נתיב המיועד לשימוש תחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים שמסיעים יותר מנוסע אחד, בכביש החוף ובנתיבי איילון העמוסים לעייפה. המהלך גרם ליותר ויותר ישראלים לוותר על רכבם הפרטי לטובת התחבורה הציבורית, אבל לא רק המוח הישראלי החל לחפש פתרונות למצב גם מעולמות התחבורה השיתופית. Waze מזהה את ההזדמנות ומשיקה שירות חדש שמחבר בין נוסעים לבין נהגים שיש להם מקום פנוי ברכב ובכך מוכיחה עד כמה הפתרונות היצירתיים, שלאו דווקא מגיעים מהרגולטור, יכולים לתרום לחברה הישראלית כולה ועד כמה הישראלים יותר משמחים לאמץ אותם.