

מורידים את הסטיגמה מהמדפים
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: הוועד למלחמה באיידס, הורדת מצגת
רקע
1 מכל 3 נשאי HIVבישראל שומר את המחלה שלו בסוד.הסיבה העיקרית – חשש מבידוד חברתי. הציבור מפחד לבוא איתם במגע, למרות שניתן להידבק רק באמצעות מין לא מוגן, תרומות דם ומזרקים מזוהמים. ברגע שאנשים מפחדים לבוא במגע עם נשאים, לחלוק אתם צלחת, לשתות מאותה הכוס, לענוד את אותם התכשיטים, נוצר מצב של בידוד. הסטיגמה היא גזר דין מוות חברתי.
המהלך
קשה לשבור סטיגמה באמצעים הסברתיים. הדרך היחידה היא לעמת אנשים עם הדעות הקדומות שלהם ולהראות שאין ממה לחשוש. אז גיבשנו קונספט שיביא את הציבור במגע עם הנשאים. היה חשוב שהאינטראקציה תעמת את האנשים עם הסטיגמה, תוך שמירה על אווירה חיובית ולא מרתיעה. הפתרון – The Positive Store– חנות פופ-אפ אופנתית, שמציעה פרטי וינטג’ ייחודיים (ביגוד, חפצים אישיים ועוד…) השייכים לנשאי HIV. החנות, שנפתחה בדיזינגוף סנטר, משכה המוני קונים שנאלצו להתעמת עם החששות ולבחור – האם לרכוש פריט נחשק במחיר מציאה? או להיכנע לחששות ולוותר…
התוצאות
ה-Positive Storeהצליח בגדול. הציבור הראה נכונות מדהימה לרכוש את פריטי הנשאים ותוך שבוע המדפים עמדו ריקים. החנות, שהושקה בסמוך ליום האיידס הבינלאומי, זכתה לסיקור תקשורתי מאסיבי. עם השקעת מדיה מינימאלית וקונספט ייחודי, הגענו לחשיפה חינמית של 4 מיליון ש”ח וייצרנו באז אדיר. בסופו של שבוע, הצלחנו לקחת נושא שאף אחד לא רצה לגעת בו, להעניק לו סיקור תקשורתי עצום ולנפץ את הסטיגמה.
![]() |
||
דר יובל לבנת, מנכל הועד למלחמה באיידס |