מהמצעד של גלגל”צ לזכורות והאהובות – איך קומסי קומסה התגלה כפרסומת והפך לשיר ניצחון!

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: yes, הורדת מצגת

“כן פרסומת, לא פרסומת, כשזה עובד זה עובד, וזה העולם שלנו היום”. – נוי אלוש

מותגים המקדמים עצמם באמצעות מוסיקה הוא דבר שבשגרה,

אבל מה באשר לשיר מקורי ללא תוכן שיווקי המוביל את מצעדי הרדיו והופך לביטוי שגור בפי הישראלים

ורק לאחר שבוע של ויראליות עצומה מתגלה כפרסומת ומשאיר את כולם פעורי פה?

בקיץ האחרון yes הצליחה לייצר את ה-להיט של הקיץ: “קומסי קומסה”, ולקבל earned media בשווי מיליוני שקלים בזכות חשיבה חדשנית על המדיה. yes התמודדה עם השינויים בעולם הטלוויזיה המתחדש ויצרה שיר עם אמירה חברתית על הישראלים והאופי הישראלי המקבל בהכנעה פתרונות שהם ‘קומסי קומסה’ – לא מוצלחים במיוחד, אבל נתפסים כלגיטימיים בגלל שזולים ונוחים.

השיר הייחודי הגיע לכל בית בישראל (34 מ’ צפיות והספירה נמשכת…) נכנס לתרבות הישראלית עם ביטוי חדש ואפילו הוביל לתוצאות עסקיות מרשימות וגיוסים בעידן מאתגר בשוק הטלוויזיה.

החדשנות של yes במדיה הובילה לשדרוג עסקי ותדמיתי, או במילים אחרות: מ’קומסי קומסה’ ל-‘או-לה-לה’!

יפעת גולדמן- מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית ושיווק תוכן
יפעת גולדמן- מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית ושיווק תוכן