
למרות הרגולציה – ההצגה חייבת להימשך
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: טפרברג, הורדת מצגת
רקע:בשוק היין 250 יקבים ישראלים ו600 יקבים מיובאים שמנסים לבדל את עצמם, כל זאת בעוד שצריכת היין בישראל היא מהנמוכות במדינות הOECD . בשנים האחרונות יקב טפרברג שינה עצמו כדי להתאים לשוק היין העכשווי:מחק את כל פרוטפוליו המוצרים הקיים ובנה פרוטפוליו חדש, והשיק אסטרטגיה מיתוגית חדשה-“דור חמישי לאהבת יין”. אבל מוצר מצויין ומיתוג ייחודי זה לא מספיק-צרכן היין הישראלי לא מבין ביין ובוחר בעיקר במותגים מוכרים. מודעות ובידול על כן, קריטיות בשוק היין.
האתגר:עם כניסת חוק הגבלת הפרסום לאלכוהול, יצירת מודעות הפכה לעניין מורכב מתמיד.
ההזדמנות:ביקב הבינו שבמקום לקחת צעד אחורה בגלל הרגולציה כמו שאר השוק, יש פה הזדמנות לפעול במסגרת החוק אבל לאתגר אותו. בטפרברג הבינו שלשון החוק מתייחסת לפרסום רק במובן הקונבנציונאלי שלו, אך משאירה מרחב תמרון לכל מה שאיננה מתייחסת אליו…
המהלך:הפרסומת החיה הראשונה בתאטרון-אם לא ניתן לפרסם יין ברוב אמצעי המדיה הרגילים אז פשוט נמצא מקום שבוא עדיין אין איסור-התאטרון! היקב חבר לתיאטרון בית ליסין, ועל בימתו הועלתה הפרסומת המשוחקת החיה הראשונה בישראל, והראשונה ששודרה בLIVE ב-4 מוקדים במקביל ב-FACEBOOK.
תוצאות:
-
גלים תקשורתיים וביקורות משבחות העצימו את מהלך היקב בTV ובעיתונות
-
אחוזי המודעות הבלתי נעזרת והTOM הוכפלו
-
היקב ממוקם ראשון בקטגורית משפחתיות, חדשנות, איכות ואלגנטיות ושלישי ביוקרתיות!
-
והכי חשוב גם המספרים במהלך מדברים–55% גידול במכר
![]() |
![]() |
![]() |
מוטי טפרברג - מנכ"ל יקב טפרברג | רועי הראל - סמנכ"ל שיווק יקב טפרברג | קרן איתם - מנהלת מותג יקב טפרברג |