למקומות היכון GO איך תוספת חלבון גרמה לנו לנצח מתחרה שהתחיל לרוץ לפנינו

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: תנובה, הורדת מצגת

רקע

כבר כמה שנים שסגמנט המוצרים המועשרים בחלבון מציג שיעורי צמיחה נחשוניים.

עד שנת 2021, שוק מוצרים המועשרים בחלבון העולמי צפוי לצמוח בכ-11% בשנה

בישראל, ב2017 בלבד, מכירת משקאות חלב ויוגורטים המועשרים בחלבון צמחו ב-107% והגיעו למכירות של כ-76 מיליון ₪ בשנה.  

בתחילת שנת 2016 זיהתה שטראוס את הפוטנציאל בסגמנט, ניצלה את ההזדמנות והשתלטה על השוק עם השקת ענק למותג חדש–דנונה PRO. 

שטראוס סיימה את שנת 2016 עם כ-36 מיליון ₪ מכירות למותג דנונהPRO והפכה לשליטה היחידה והבלתי מעורערת של הקטגוריה עם מותג חזק, מזוהה ואהוד.

 

מהלך

תנובה החליטה לחדור לשוק מוצרי החלב המועשרים בחלבון. למרות ההצלחה המסחררת של PRO, תנובה מחליטה לא ללכת על אסטרטגיית ME-TOO, אלא לאגף את שטראוס מהצד, פעמיים.

בפעם הראשונה–תנובה משיקה את משקה החלב המועשר בחלבון הראשון בישראל ובכך מציעה למתאמן פתרון טוב יותר: צריכת חלבון על הדרך, מיד בסוף האימון.

בפעם השנייה–תנובה מערערת את המובילות של PRO ביוגורטים ע”י השקת יוגורט עם 20 גרם חלבון ובכך מציעה למתאמן פעם נוספת פתרון טוב יותר – עם גביע אחד המספק את כמות החלבון האופטימלית. 

 

תוצאות

לאחר שנה אחת בלבד של פעילות, בעזרת חדשנות שיווקית והבנה עמוקה את הצרכן,

תנובה הצליחה לשבור את ההגמוניה של שטראוס ולכבוש 33% מסגמנט החלבון הצומח.

 

לילך שולומון כהן - מנהלת אגף שיווק מיכל בצר - מנהלת שיווק חלב, משקאות ותחליפי חלב נעמה שלו - מנהלת תחום מעדנים
לילך שולומון כהן - מנהלת אגף שיווק מיכל בצר - מנהלת שיווק חלב, משקאות ותחליפי חלב נעמה שלו - מנהלת תחום מעדנים