כרטיס האשראי הראשון שהופך קניות לטיסות

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב Publicis, חברה: אל על- מועדון הנוסע המתמיד, הורדת מצגת

רקע

FLY CARDכרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל על בשיתוף דיינרס ומועדון YOU, המקנה נקודות הנוסע המתמיד ביחס המרה יוצא דופן בכל קנייה ובכל מקום. הנקודות הנזקפות לזכותו של המחזיק בכרטיס, ניתנות למימוש בחברת אל על ע”י קבלת כרטיסי טיסה בונוס ליעדים שונים וכן שדרוגים והטבות נחשקות המקובלות בתחום התעופה.

לקראת ההשקה, כשבדקנו את שוק כ.א ממותגי המועדון גילינו כי בשל הדמיון הרב בין ההטבות הנהוגות בכלל המועדונים, אופי של הטבות יומיומיות ואפרוריות ושיטה מסובכת ומורכבת למימוש ההטבה, הפך הצרכן לאדיש ומאוכזב מכרטיסי המועדון שברשותו.

ידענו שכדי לעמוד באתגר של החדרת כ.א חדש השואף להיות ראשון בארנק, נצטרך להביא בשורה חדשה שתנער את השוק ותיצור נחשקות שתצליח להוציא את הצרכן מאדישותו.

 

המהלך השיווקי / העסקי

עולם התעופה מאפשר להתחבר בקלות לשאיפת לב צרכנית גדולה מהחיים- חלום הטיסה לחו”ל. החלטנו שכדי “להתרומם” מעל השוק נעצים את החלום ונשים אותו במרכז הקמפיין. הבנו שכדי שהחלום יהיה רלוונטי, הוא חייב להיות וודאי ובעיקר נוכח באופן מיידי כחלק בלתי נפרד מפעולת הקניות היומיומית- עולמם של מועדוני הצרכנות המתחרים. כך נולד הרעיון הגדול של הקמפיין- משוואה פשוטה וקלה להבנה: קניות = טיסות. משוואה שמצליחה לעשות “קסם” בראש של הצרכן תחת הסיסמא- “FLY CARDהופך את הקניות שלך לטיסות”

 

התוצאות

את הצלחתו של המהלך הרגשנו כבר בימי הקמפיין הראשונים בו כמות השיחות למוקד ההזמנות של הכרטיס הגיעו לכמות הגבוהה במאות אחוזים מההשערות הוורודות ביותר שלנו. התוצאות העסקיות השנתיות שהצבנו נשברו כבר בתום חודשים ספורים, כאשר עם סיום שנת 2014 יחס הביצוע מול יעד הגיוס שהוצב טרום המהלך עמד על  220%! גובה השימושים הממוצע בכרטיס עלה על גובה שימוש בכרטיס אשראי בנקאי סטנדרטי ב-132%, המהלך זכה לחשיפה תקשורתית אדירה וכיסוי מצד כל כלי התקשורת המרכזיים. FLY CARDהצליח לעורר את הקטגוריה ולייצר בה עניין מחודש, עם הבאת ערך אמיתי, שקוף ורלוונטי לצרכן הישראלי החדש.

 

דוד מימון, מנכ ליאור טנר, מנהל הנוסע המתמיד לימור דורון צוקרמן, מנהלת מחלקת שיווק ופרסום
דוד מימון, מנכ"ל ליאור טנר, מנהל הנוסע המתמיד לימור דורון צוקרמן, מנהלת מחלקת שיווק ופרסום