ככה מחפשים היום רופא מומחה: איך הפכה אסותא לבחירה הראשונה של 130,000 ישראלים בחיפוש אחר רופא מומחה

משרד פרסום: יהושע TBWA, חברה: אסותא מרכזיים רפואיים, הורדת מצגת

בתחילת שנת 2016 פתחה רשת בתי החולים הפרטיים אסותא את מרכז המומחים – שירות טלפוני המציע התאמה אישית של רופאים מומחים למטופלים פוטנציאליים. האתגר השיווקי שעמד מולנו הוא לשנות את המנטרה הישראלית הקבועה: ‘כשיש בעיה- פונים לקופה’. ברירת המחדל של הציבור בישראל היא לפנות לקופת החולים שלהם כאשר זקוקים לרופא מומחה. אסותא עמדה בפני אתגר של הנגשת המותג והתמודדות מול קופות החולים.

חשיבה אסטרטגית על מסלול הרכישה של הצרכן מרגע התעוררות הצורך לרופא מומחה ועד לקביעת הפגישה הולידה מהלך שיווקי בן ארבעה שלבים ששם דגש על כל פרט ופותר כל חסם קטן ב-Consumer Journey. לאחר קמפיין טלוויזיה שבישר על השירות החדש, עלינו עם קמפיין ממוקד תוצאות חיפוש, בנינו מערכת אובייקטיבית המציגה המלצות על הרופאים של אסותא, ולאחר מכן יצרנו קשר עם המטופל הפוטנציאלי באמצעות הצעת ערך קונקרטית וממוקדת עבורו.

המהלך הוביל ללא פחות משינוי התנהגותי במסע הצרכני. הקמפיין החכם גרם לאנשים לפנות ישירות לאסותא ולעקוף את התחנה המסורתית – קופות החולים. למעלה מ-135 אלף אנשים פנו לאסותא כאופציה ראשונה עבור ייעוץ של רופא מומחה, ועל אף העלייה במספר הפונים נרשם גידול של 38% באחוזי ההגעה לפגישות הייעוץ. אבל מעל להכול, המהלך הוכיח כי פרסום מדויק וחכם יכול לשנות תפיסות והתנהגויות גם באחד מהשווקים הקשים והרגולטוריים ביותר בישראל.