כך הפכנו את סובארו ממותג נחות למותג הרכב הצומח בישראל

משרד פרסום: LEAD Ogilvy, חברה: סובארו, הורדת מצגת

הרקע:

על אף העובדה כי מדובר ברכבים מצוינים וכי סובארו ממוצב בעולם כחלופה לגיטימית למותגי יוקרה, מעמד המותג בישראל לא יכול להיות רחוק יותר. המוניטין המיתולוגי של “סובארו פשע”, בנוסף לעובדה כי היבואן היה על סף פשיטת רגל, הביאו לתפישת מותג ישן, ארכאי וחסר לגיטימציה. סיבות אלו ועוד הביאו לכך שסובארו בקושי נכנס לסט הבחירה של הנהגים ולנתח שוק זעום.

המהלך השיווקי / עסקי:

בעקבות רכישת סמל”ת את “יפנאוטו” (יבואן סובארו) ובגיבוי סובארו-יפן, הוחלט להחיות מחדש את המותג. בחרנו למנף את העובדה כי רכבי סובארו מצוידים בטכנולוגיית 4X4 בכל סגמנט, בניגוד מוחלט לשאר היצרניות. על אף העובדה כי הטכנולוגיה נתפשת כנחלתם של נהגי השטח בלבד, בחרנו לייצר פילוסופיית מותג חדשה: WE BELIEVE IN 4X4 ש”מוציאה את ה – 4X4 מהשטח” ומנגישה אותה לנהגים תחת ההבנה כי ישראלים תמיד יעדיפו לקבל יותר. יצרנו משוואה חדשה בשוק הרכב: 4 עדיף על 2. כלומר, רכבים עם 4X4 עדיפים ממרבית הרכבים בישראל המצוידים בהנעת 4X2.

התוצאות:

* מותג הרכב הצומח בישראל לשנת 2015!

* מותג ה – 4X4 הנמכר ביותר בישראל!

* מכירת 7,625 רכבים! עמידה ביעד של- 180%

(SAME STORES, SAME MODELS)

* עליה של 26% בנתח השוק!

* הביקושים עלו על ההיצע! משלוח מיוחד מיפן נשלח במהלך השנה

* עליה של 57% בכוונות רכישה לסובארו!

* מחיקת תפישת התדמית המיושנת!

אורי להב - מנכ אסף אבישר - סמנכ שירן חיימוביץ'- מנהלת פרסום
אורי להב - מנכ"ל סמל"ת אסף אבישר - סמנכ"ל שיווק שירן חיימוביץ'- מנהלת פרסום