“כולם הלכו לג’ירו” | איך ריתקנו מאות אלפי ישראלים למרוץ אופניים, הוצאנו 80,000 איש מהבתים והראנו לעולם אומה שוחרת ספורט, תרבות ופנאי

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: ג'ירו ישראל - GIRO, הורדת מצגת

 רקע: ג’ירו ד’איטליה הוא מרוץ אופני הכביש השני בחשיבותו בעולם. מדובר באירוע ספורט בקנה מידה עצום המושך אליו עשרות אלפי תיירים, עיתונאים ומשודר למיליארד צופים ברחבי העולם. ולראשונה ב 2018 הג’ירו ד’איטליה מתארח בישראל.

האתגר: האופניים כספורט, כלל לא במודעות של הישראלים. הבנו שעלינו לפעול מבעוד מועד על מנת לייצר נחשקות לג’ירו. שכן בנקודת המוצא, עוצמתו של הג’ירו ומשמעות ההזנקה שלו בישראל לא הייתה במודעות של הישראלים.

התובנה: “מה לי ולאופניים?” | במדינה שבה מרוצי אופניים הם ,NON ISSUE  הבנו שאם לא נהפוך את האירוע למשהו גדול יותר לא נצליח להוציא את הישראלים מהבית. שכן הישראלים לא תופסים את ענף האופניים כענף ספורט מוביל.

הרעיון הגדול: הרבה מעבר לאופניים:  הג’ירו – מפגן ראווה גרנדיוזי ואירוע הספורט הגדול ביותר שהגיע לישראל מאז ומעולם. הרעיון היה לייצר תחושה שהג’ירו הוא לא עוד מרתון תל-אביבי, אלא חלק מהתרחשות עולמית והיסטוריה של ממש.

המהלך:  יצאנו במהלך פרסומי רחב שנועד לייצר סחף, מגייסים את בר רפאלי וראש הממשלה כדי להראות לישראלים שמדובר באירוע היסטורי והרבה יותר ממרוץ אופניים.

התוצאה:  הצלחנו למלא את הרחובות והכבישים בכ- 80,000 ישראלים! פי 2 יותר מהממוצע במדינות אירופה! שידורי המרוץ בספורט 5 זכו לרייטינג גבוה פי 2 מהממוצע! אבל מעל הכל, הראנו לעולם את ישראל כפי שלא נראתה מעולם