
כולם ב-yes+ עכשיו | ברוכים הבאים לעידן ה- IP סיפור המהפך האסטרטגי של yes שהשיב אותה לפסים של צמיחה והפך אותה מחברת לווין לחברת IP המספקת את שירות ה-Streaming המוביל בישראל, (עם מעל 275,000 מנויים כיום!)
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: yes, הורדת מצגת
תקציר המהלך – יס פלטינום
משנת 2000 yes כובשת את ישראל בזכות סטנדרט חדש של תוכן, חוויה ושירות. מראשית שנות פעילותה ועד שנת 2015 yes מיצבה את עצמה כשחקנית הפרמיום.
אלא ששוק התקשורת בישראל בכלל והטלוויזיה בפרט הופכים לסביבה מאתגרת לשחקני פרימיום, הרווחיות בירידה והשיח נע לכיוון של חבילות, מחירים וקומודיטיזיציה. ואם זה לא מספיק ענקיות כמו נטפליקס כובשות את העולם, משנות את הדרך שבה הישראלים צופים בטלוויזיה ומערערות את חוזקות yes למול הלקוחות.
המשמעות – מציאות עסקית קשה ממאי פעם עבור yes המתבטאת בירידה רב-שנתית בפרמטרים מרכזיים: אובדן נתח שוק, שיאי נטישה וירידה במנויים.
YES ניצבת מול האתגר של לייצר יתרון תחרותי ברמה המוצרית והמותגית תוך סגירת הפער הטכנולוגי והצדקת הפרמיה.
איך ניתן לייצר בידול מול מתחרות מקומיות המציעות מחירים אגרסיביים וענקיות תוכן בינ”ל ששוחקות את הבידול בתוכן ומציעות חווית משתמש עם שפע תכנים בשירותי Streaming?
yes הבינה שעליה לצאת למהלך אסטרטגי שישנה מהיסוד את הצעת הערך שלה, אופן הצריכה וחווית המשתמש עם מהפך ולא חף מסיכונים בכל ה- D.N.A של-yes במוצר, בשירות ובכלל הפעילות התפעולית. במרץ 2019 yes הכריזה כי תבצע מעבר הדרגתי ומבוקר מפלטפורמת הלוויין לפלטפורמה אינטרנטית, ויוצאת במהלך אסטרטגי רב שנתי במסגרתו מביאה לעולם חזון ומוצר דגל חדש yes+ ומשנה את הצעת הערך שלה לצרכן ואת מעמדה בשוק למול המתחרות המקומיות והבינ”ל.
ההשקה של yes+ לוותה במהלכים תקשורתיים בלתי נשכחים מדניאלה פיק שעשתה מחווה לטרנטינו, דרך הגיוס של קירל ועד הקמפיין שעורר סערה בביצה לאחר הפרידה המתוקשרת.
התוצאה: כולם ב-yes+ עכשיו –מעל 275,000 מנויי IP כיום עם מהפך בכל המדדים והופכת מחברת לווין ל-IP ומתייצבת כשירות ה-Streaming המוביל בישראל.