כוחה של הבאסיטה – מהלך חדירת ניקול למגזר הערבי

משרד פרסום: אפאק טריו, חברה: קימברלי קלארק ישראל, הורדת מצגת

כוחה של ה “באסיטה”: חדירת ניקול למגזר הערבי

בתחילת 2016, המותג ניקול עמד מול תקרת זכוכית במגזר הכללי.

כמספר 1 בולט בשוק, הצמיחה בשוק הכללי היתה מתונה. את המנוף לקפיצת המדרגה זיהינו במגזר הערבי.

במגזר זה ניקול כמותג היה זניח מול סנו ששלט בשוק ביד רמה. סיטואציה תחרותית לא קלה, אבל מבחינתנו – פוטנציאל צמיחה גדול.

פוטנציאל, אבל גם אתגר שיווקי לא פשוט בכלל. קהל יעד שמרן בחלקו, אופי צריכת המדיה, נק’ המכירה וההפצה, כל אלה שונים מהותית ולא אפשרו לניקול לאמץ את האסטרטגיה, שעבדה כ”כ טוב במגזר הכללי. ניקול נאלץ להמציא עצמו כמעט מחדש כדי לכבוש את לב הקהל הערבי:

חידדנו את קהל היעד – הנשים הצעירות, בנות 22-45, שמצד אחד שומרות ומוקירות את הערכים מהבית, ומצד שני פתוחות יותר לשינויים

חידדנו את המסרעם ניקול, לכלוך זה לא דרמה  (או כמו שאומרים בערבית – “באסיטה”)

באסיטה משמעותה – זה בסדר, קחו את זה בקלות.

האוכל של הילדים נשפך ומלכלך? הקפה גולש על הכיריים?  “באסיטה, יש ניקול

תוך פחות משנת פעילות, הפכנו את ניקול משחקן זניח לשחקן משמעותי במגזר הערבי כאשר אנחנו יותר ממכפילים את נכסיות המותג שלו!

  • עלייה של 30% במכירות
  • הכפלת המודעות הנעזרת והב”נ
  • הכפלת ההתנסות במותג
  • כ 1/3 מצרכני המגזר הערבי אימצו את המותג כמותג צריכה עיקרי
ענת בללי, מנהלת תחום מגזרים עינת אריאל, מנהלת שיווק מגזרים מיכל בן חיים אלעזר, מנהלת שיווק ניקול
ענת בללי, מנהלת תחום מגזרים עינת אריאל, מנהלת שיווק מגזרים מיכל בן חיים אלעזר, מנהלת שיווק ניקול