
יש על מי לסמוך! עולם התשלומים מתהפך, ענקיות הטכנולוגיה מאיימות ולאומי מצליח לשמר את המובילות בזירת התשלומים החדשה
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: קבוצת לאומי, הורדת מצגת
קחו לעצמכם שנייה ונסו לדמיין- כיצד הייתם מתמודדים, כמנהלי שיווק, אם יום בהיר אחד הייתם נאלצים לתכנן את ההתנתקות מאחד מאפיקי הרווח המשמעותיים ביותר של העסק?
זה האתגר שניצב לפתחו של לאומי כאשר ב-2019, בעקבות החלטת ועדת שטרום, לפיה חברות האשראי מתנתקות מהבנקים והופכות להיות זירה תחרותית מבית, נצבו בפני איום משמעותי לאיבוד נתח שוק הסליקה. באותה השנה צמחה לה גם הזדמנות: בישראל החלו בהטמעה של תשתית תשלום טכנולוגית חדשה המאפשרת תשלום מהנייד. ההחלטה שהתקבלה בלאומי: להיכנס ללא דיחוי לזירת התשלום בנייד ולהיות הבנק הראשון שמציע את השירות המתקדם.
המיצוב הנבחר: מול השחקנים החדשים וענקיות הטכנולוגיה, אנחנו מבינים שדווקא ערך הביטחון הופך מערך גנרי בקטגוריה, לערך מבדל מול החלופות החוץ-בנקאיות. בקמפיין השקה אסטרטגי לאומי קוראים ללקוחות לא להתבלבל תשלום בנייד עושים רק עם הבנק שמכיר אותך, זה שאתה סומך עליו עם הכסף שלך.
בזכות מהלך השקה מקדים, אשר פנה במדויק לקהל ה-Early Adopters,לאומי ביסס נקודת פתיחה מדהימה בזירה החדשה: 40% מהקהל הפוטנציאלי מקרב הלקוחות נרשמו לשירות החדש, הגדירו את כרטיס האשראי של לאומי כברירת המחדל והבטיחו את המשך התשלום שלהם עם כרטיס אשראי לאומי. כך לאומי הצליח לבסס ערך רגשי ומבודל בזירת התשלומים החדשה, ולחסום את איום הנטישה באמצעות שילוב של חדשנות משמעותית והבטחה מדויקת.
![]() |
![]() |
![]() |
מיטל שירן הראל- סמנכ"לית שיווק לאומי | לירן באני- מנהל שיווק | אורי נתן- מנכ"ל PEPPER |