ילדים ישראלים צריכים רהיטים חזקים מעצמל’ה

משרד פרסום: Leo Brunett, חברה: עצמל'ה, הורדת מצגת

רקע

בעוד רשתות רהיטי הילדים החזקות בשוק נתפסו זהות זו לזו כמעט בכל פרמטר וללא העדפה ברורה לאף אחת מהם, זיהנו ש- 50% מהלקוחות (הורים לילדים בגילאי 3-10) בכלל מעדיפים לקנות את רהיטי הילדים שלהם ב-IKEA. לכן, במקום לנסות להמשיך ולבדל עצמנו מהתחרות הישירה והרוויה, החלטנו ליצור לקהל המטרה “סל אפשרויות תפיסתי” חדש בעולם ריהוט הילדים שמכיל רק שני מתמודדים – עצמל’ה ו-איקאה. או שאתה קונה אצלם או שאתה קונה אצלנו!

 

המהלך

כדי להשיק את המהלך יצאנו להתגרות בענק השוודי ולתקוף אותו במקום שבו יש לנו את היתרון הבולט ביותר, איכות הריהוט שלנו. הרעיון המרכזי למהלך פשוט, רהיטים של איקאה אולי מתאימים לילדים שוודים מנומסים ונחמדים אבל לא מתאימים לילדים הישראלים מלאי האנרגיה. אם אתה רוצה רהיטים שיחזיקו מעמד אל תתפשר על פחות מרהיטים חזקים מעצמלה.

 

תוצאות

המהלך היצירתי עורר רעש תקשורתי וסיקור נרחב בעיתונות היומית שהוביל להגדלת האימפקט של המהלך מעבר לתקציבו המוגבל. אולם חשוב מכך הוא הביא לחיזוק התפיסות של עצמלה בכל הפרמטרים התדמיתיים המרכזיים בזירה ובשורה התחתונה הקפיץ את המכירות ב-11% בהשוואה למכירות של הרשת שנה לפני כן.