

טסים עם הדגל, מתגייסים עם הלב: אל על מצדיעה למתגייסים, מייצרת הזדהות והופכת למקור גאווה
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: אל על, הורדת מצגת
מאז קום המדינה, אל על הייתה תמיד הגשר האווירי של ישראל בעתות משבר – מהטסת עולים בשנות החמישים, דרך מבצעי חילוץ שונים, ועד טיסות החירום בעתות משבר. גם בבוקר 7 באוקטובר, כשהחברה הישראלית התגייסה במלוא תפארתה למען המדינה בשעתה הקשה ביותר, אל על התייצבה למשימה הלאומית. בזמן שחברות זרות הפסיקו פעילות והשמיים כמעט נסגרו, אל על נדרשה לספק מענה תפעולי חסר תקדים לביקוש לטיסות, ובמקביל התמודדה עם נרטיב ציבורי שלילי, תסכול וכעס, אשר נבע מכך שישראלים רבים הרגישו שאל על היא פתרון “אין ברירה”. באל על הבינו שהזדהות אמיתית נוצרת כשאנשים רואים את ערכיהם משתקפים באחר.
כך נולד ‘טסים עם הדגל’ – מהלך בו סיפרנו את סיפור ההתגייסות של הישראלים. תחילה יצאנו במהלך רב-ממדי שכלל קמפיין טלוויזיוני מרגש שמצדיע לכל מי שנלחם כדי לחזור ארצה והתגייס למען מולדתו האהובה. בהמשך, חילקנו 20 אלף כרטיסי טיסה לחיילי הסדיר והמילואים ואנשי כוחות הביטחון, כהוקרה והערכה על שירותם. התוצאות היו חסרות תקדים בכל המדדים – מהעדפת המותג ועד נכונות להמלצה. אבל מעבר למספרים, המהלך סימן שינוי עמוק יותר שחל בקהל הישראלי: הפכנו לחברה שבוחרים לטוס בה מתוך הזדהות וגאווה.
![]() |
![]() |
![]() |
נדב חנין - סמנכל שיווק, דיגיטל ותקשורת | אופיר גולדמן - ראש אגף שיווק ודיגיטל | לי בן חמו - מנהלת תקשורת שיווקית |