

"חולצה וורודה בצבע שחור: כי סרטן השד צריך להדאיג גם גברים"
משרד פרסום: באומן בר ריבנאי, חברה: אלקליל - קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, הורדת מצגת
האתגר:
איך מייצרים באזז סביב חודש המודעות הבינלאומי למלחמה בסרטן בצורה חדשנית, ואיך ממירים את הבאזז הזה לכך שנשים לא רק ידברו על המהלך, אלא באמת ילכו ויבדקו?
קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל אימצה עוד בשנת 1997, כחלק מסדר היום שלה, את נושא האחריות החברתית.
מידי שנה בחודש זה יוצאת הקבוצה בקמפיינים ופעילויות שונות על מנת להעלות את המודעות למלחמה בסרטן השד. לאט לאט הקמפיינים הפכו שקופים. לכן השנה הוחלט “לצאת מהקווים” ולכוון, בדרך חדש ויצירתית, לקהל נוסף – הקהל הגברי. כי מאחורי כל אישה יש בן זוג, אח, אבא וילד.
הפתרון:
מכירת חולצה שחורה המתאימה לגברים ולנשים, עם הכיתוב האירוני This is a pink shirt, כאשר 100% מההכנסות נתרמו ישירות לאגודה למלחמה בסרטן השד. החולצות נמכרו אונליין ואופליין, וקודמו על ידי סלבס – גברים ונשים – שהתגייסו למטרה והצטלמו איתן. גברים ונשים כאחד קנו את החולצה והצטלמו איתה, והמהלך כולו זכה לחשיפה משמעותית. יצרנו תזכורת לנשים ולגברים בחייהן שתישאר מעבר לחודש אוקטובר על החשיבות בבדיקה מוקדמת שיכולה להציל חיים.
התוצאות:
עם מעט מאוד השקעה בפרסום קונבנציונלי ועם רעיון אחד גדול, הצלחנו ליצור הד תקשורתי עצום!התקשורת הגדירה את המהלך כיוצא דופן, ושווי חשיפה במדיה הגיע ללמעלה מK
800 ₪ באמצעות יח”צ בלבד., הגענו לאלפי איזכורים, לייקים ושיתופים ברשתות החברתיות של הסלבס עצמם, של אסתי לאודר ושל הצרכנים. והכי חשוב – הצלחנו לשבור את מסך השקיפות ולהחזיר לסדר היום הציבורי, התקשורתי והצרכני את החשיבות במלחמה בסרטן השד!!
![]() |
![]() |
![]() |
אורן רווח, מנכ"ל קבוצת אלקליל | מיכל רביד, מנהלת פרויקט חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד באסתי לאודר | ורד בראון, מנהלת יחסי ציבור |