

זה שהשקענו בעיצוב, לא אומר שאתם צריכים להשקיע במחיר: המעצבים של IKEA משנים את הרגלי הקניה של הישראלים
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: IKEA ישראל, הורדת מצגת
רקע-
IKEA היא סיפור הצלחה בכל קנה מידה בישראל. בעשור האחרון הרשת הפכה לשחקן מוביל במגוון קטגוריות – ריהוט, כלי בית, אביזרים לעיצוב הבית ועוד.
אך לאורך השנים נותר לה אתגר משמעותי אחד: בכל הקטגוריות בהן המעורבות הצרכנית גדולה במיוחד, אם זה במטבחים, בארונות, באמבטיות או במיטות, ישראלים מעדיפים את השחקנים המתמחים.
המהלך השיווקי- עסקי
IKEA החליטה לשנות את התמונה וקבעה יעד שאפתני – לשנות את תפיסת הצרכן ולהפוך לשחקן מוביל גם במחלקות אלו.
התובנה: זיהינו כי תחום העיצוב הפך בשנים האחרונות להיות מרכז השיח התקשורתי ומשפיע גם על תפיסת האיכות של הצרכן. לאור העובדה שכל מוצרי איקאה, גם במחלקות הגדולות, אינם “גנריים” ומאחוריהם עומד מעצב שתכנן אותם בקפידה וחשב רבות על כל פרט ופרט, החלטנו שהגיע הזמן לגלות זאת לציבור הרחב…
הרעיון הגדול: מוציאים לאור את המעצבים של IKEA
החלטנו להוציא את המעצבים של איקאה מהקטלוג המפורסם אל מסך ה-TV ולהוביל באמצעותם שיחה על עיצוב ואיכות. יצרנו שפה תקשורתית חדשה אשר העבירה את מסרי העיצוב ובו בעת קידמה את המחלקות השונות.
התוצאות–
תוך שנה אחת IKEA הפכה לבחירה הראשונה במטבחים, חדרי שינה וגם בארונות ואמבטיות!
בסוף 2014 איקאה הפכה למובילה תדמיתית ברוב הקטגוריות בעלות מעורבות גבוהה, כולל שיפור בתפיסות האיכות והעמידות, והציגה גידול דו-ספרתי במכירות ובכניסות לחנויות הרשת!!
![]() |
![]() |
|
שוקי קובלנץ, מנכ | אפרת צור פורת, סמנכ |