

השקת עוגיית Fitness – עוגייה טובה, אסטרטגיה מנצחת
משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: אסם-נסטלה, הורדת מצגת
הרקע
במסגרת הניסיונות החוזרים ונשנים לספק מענה לצרכים השונים של הצרכנית בקטגוריה,
זיהתה אסם צורך בלתי מסופק בקטגוריה:
בין כל העוגיות השוקולדיות עתירות הסוכר, הצרכנית שואפת גם ליהנות מעוגיה מתוקה שמשלבת ערכים תזונתיים טובים.
בסופו של פיתוח טכנולוגי רחב, עמדה אסם בפני השקה של עוגיות דגנים מתוקות העשויות מ- 100% דגנים מלאים ושיבולת שועל, ובחרה למתגן תחת מותג הדגנים המוכר והאהוב Fitness.
האתגר היה גדול – העברת הבשורה כי למדף העוגיות הגיעה עוגייה מסוג של היכרנו…
המהלך השיווקי
אסטרטגיית ההשקה הייתה חדה וברורה: מיצוב עוגייתFitnessכאלטרנטיבה בריאה ומזינה אל מול כל העוגיות האחרות שאומנם טעימות ומהנות, אך מותירות אחריהן נקיפות מצפון
לא בכדי, אסם בחרה לקרוא לעוגייה החדשה “העוגייה הטובה” ובכך לחדד את הבידול בינה לבין כל השאר.
התוצאות
כאשר מאתרים צורך אמיתי ובלתי ומסופק של הצרכן, התוצאות לא מאחרות לבוא:
העוגייה הטובה של Fitnessהשיגה נתח שוק של 21% בסגמנט!בנוסף, עוגיית Fitnessהגדילה משמעותית את המכר בסגמנט הפרמיום כולו (17%+), כאשר כל המכר שמשיג המוצר החודש הוא תוספתי למכר של מותגי אסם האחרים: עלייה של 28% בהיקף המכר של אסם בקטגורית העוגיות!
כאשר מאתרים צורך אמיתי ובלתי ומסופק של הצרכן, התוצאות לא מאחרות לבוא:
העוגייה הטובה של Fitnessהשיגה נתח שוק של 21% בסגמנט!בנוסף, עוגיית Fitnessהגדילה משמעותית את המכר בסגמנט הפרמיום כולו (17%+), כאשר כל המכר שמשיג המוצר החודש הוא תוספתי למכר של מותגי אסם האחרים: עלייה של 28% בהיקף המכר של אסם בקטגורית העוגיות!
![]() |
![]() |
![]() |
אורי בן שי - מנכל חטיבת חטיפים, מאפה, משקאות ודגני בוקר | בן טל, מנהל תחום מאפה מלוח | נחום זיימן, מנהל פעילות המאפה |