התקשרו היום! 077-5719588 | yael@effie.org.il

הרבה יותר מטלוויזיה | מערוץ על סף סגירה, לערוץ הברודקאסט הרווחי בישראל

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: ערוץ 10, הורדת מצגת

רקע
מאז יום הקמתו ערוץ 10 הפסיד מיליוני שקלים מדי שנה. במשך שנים ניסינו כל פעם להתחפש לערוץ 2 מתוך הנחה שרק עם תכניות ריאליטי יקרות, תכניות בידור קלילות, נוכל להעביר אלינו צופים ולהיות מתחרה ראוי. אבל למרות זאת, לא הצלחנו לקנות מקום של קבע בסלוני הצופים בישראל.  בסוף 2014, הערוץ הגיע לסוף תקופת הזיכיון, ללא “אבא ואמא” בדמות בעלי שליטה שיוכלו להזרים כספים וללא הפקות חדשות בקנה לשידור. בשביל להציל את הערוץ מסגירה ,היינו צריכים לצאת לדרך חדשה. 

המהלך השיווקי
אחת מנקודות האור והגאווה של הערוץ הייתה חברת החדשות. לכן, החלטנו למתוח את הדנ”א של חדשות 10 ופתחנו בתהליך כואב אך הכרחי של זניחת הפקות ריאליטי ושעשועונים והפיכה לערוץ צנוע יותר, שעושה את מה שהוא טוב בו: אקטואליה, דוקו ובידור איכותי. אך בעיקר להפוך מערוץ ברודקאסט המוני/ לערוץ עם דנ”א של חברת החדשות.

התוצאות
לאחר 13 שנים של הפסד, ערוץ 10 עושה היסטוריה והופך לערוץ הטלוויזיה המסחרי הרווחי היחיד בישראל! הצופה הישראלי אימץ את המהלך והמיצוב האיכותי של הערוץ, הצביע באצבעותיו בשלט והביא לגידול של 14% ברייטינג. בתנאים האלה, הערוץ הצליח למצוא משקיע חדש ולהבטיח את יציבותו לאורך שנים. הוכחנו שאפשר לייצר ערך בטלוויזיה מבלי לוותר על הערכים ועל הדרך לעשות את המהפך השיווקי-פרסומי הגדול ביותר לשנת 2015.

 

יוסי ורשבסקי- מנכל ערוץ 10
יוסי ורשבסקי- מנכל ערוץ 10