העתיד כבר כאן ובזק מביאה את המהפכה: פורסת תשתיות להקמת ערים ועסקים חכמים בישראל!

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: בזק, הורדת מצגת

 

לאורך השנים, בזק ביססה מעמדה כקבוצת התקשורת המובילה בישראל, תוך השקעה במגוון תשתיות ושירותים פורצי דרך כדוגמת: רשת ה-NGN, רשת Bfiber, שירותי ענן ועוד. אולם, רפורמת ההול-סייל שחלה ב-2015 שינתה את חוקי המשחק, בכך שהיא אפשרה לכל חברת תקשורת להציע חבילת ספק+תשתית של בזק, ללא התנהלות מול בזק.
בזאת, הפכה התשתית של בזק לשקופה, הבנדלים של חברות התקשורת החלו להתחזק, והרגולציה מנעה מבזק להציע הצעה דומה.

בכדי להחזיר לעצמה את הבידול בשוק, מחליטה בזק לשנות גישה – מחדשנות בתוך הבית, לחדשנות בסביבה החיצונית.

בזק החליטה להביא את בשורת ה-IoT ולהוביל את מהפכת “החיים החכמים” בישראל.
אם עד אז האינטרנט היה המטרה, בשלב זה הוא נהפך לאמצעי להגשמת החזון . תחילה היה זה “הבית החכם”, ובשלב הנוכחי הורחבה הפעילות ל”עיר החכמה”.
בשלב הראשון יצאה בזק לפעילות הכנה ומחקר שוק תוך חבירה לכ-11 סטארטאפים..
בשלב השני בנתה את תוכנית “העיר החכמה”.
בשלב השלישי יצאה בזק לשטח להקים ערים חכמות, עם גלאי חניה, מצלמות, חיישני איכות סביבה.
בשלב הרביעי יצאה במהלך תקשורתי רחב עם המסר: “חיים חכמים זה לא מדע בדיוני”.
התוצאות:מספר העיריות והעסקים שהצטרפו לשירותים החכמים של בזק עלה במאות אחוזים, כמו גם מכירות שירותי העיר והעסק החכמים שעברו בהרבה את היעד.
 תפישתית, נראה גידול משמעותי בתפישה של בזק כחברה המובילה בפתרונות חכמים

גיל רוזן- סמנכל שיווק וחדשנות בזק
גיל רוזן- סמנכל שיווק וחדשנות בזק