

המיני האפקטיבית בישראל! איך הפכה שברולט ספארק לרכב המיני הכי צומח בישראל
משרד פרסום: ראובני פרידן IPG, חברה: יוניברסל מוטורס ישראל UMI, הורדת מצגת
בשנים האחרונות שוק הרכב בישראל לא מפסיק לצמוח ואחד מקטרי הצמיחה הבולטים של הענף הוא סגמנט רכבי המיני – סגמנט צפוף ותחרותי ביותר שמדבר בשיח של מחיר בלבד. שברולט התמודדה זמן רב בזירה זו עם דגם הספארק שאומנם שווק במחיר תחרותי ביותר, אך מכירותיו השתרכו מאחור.
בתחילת 2016 עמדה לנחות בארץ שברולט ספארק החדשה. איכותית יותר, מאובזרת יותר ועוצמתית הרבה יותר.
זהו קייס על מותג רכב שהבין כי השקת הדגם החדש טמנה בחובה בשורה גדולה והזדמנות חד פעמית: 1. להסתער מחדש על הסגמנט עם הבטחה מבדלת – כשכולם מדברים על מחיר, ספארק תדבר על ערך ללקוח. 2. להפוך את ספארק לפנים של שברולט בישראל שתקרין את המובילות המוצרית שלה כלפי מעלה ותתרום “סקס אפיל” וצבעוניות למותג.
השקת הספארק הייתה להצלחה פנומינאלית במכירות, עם מסירתם של 4,431 רכבים ב-2016, המשקפים גידול של לא פחות מ-376% לעומת השנה הקודמת. מדיניות הפרסום האפקטיבית והסיקור החיובי מצד עיתונאיי הרכב וכל המומחים, הביאו לזינוק של עשרות אחוזים במודעות וגידול בתדמית החיובית של הספארק בקרב הציבור. במקביל, ההשקה גם הביאה לעליה מובהקת בנכונות להמליץ על שברולט כמותג לקנייה ובנחשקות שלו.
הביצועים הנהדרים במכירות ומחקרי התפיסה, לצד זכייה בתואר היוקרתי “אוטו השנה 2017”, שברולט ספארק החזיר את הדגם והמותג אל המסלול הנכון, בדרך להובלה בענף!
![]() |
![]() |
![]() |
גלית עיני סמנכל שיווק ומכירות | קרין שלף מנהלת שיווק | אור קליין מנהל חטיבת היוקרה |