

היהלום היפני ששבר את השיא בקפיצה משולשת
משרד פרסום: פובליסיס, חברה: כלמוביל, הורדת מצגת
רקע: לאחר שנים של הצלחה בישראל, דעך המותג מיצובישי והגיע ב-2012 לנקודת שפל (מקום 18 בדירוג היצרנים). בכל העולם התקשה המותג לחזור לצמרת, ונדרשה תוכנית מפנה יסודית כדי להשיב את מיצובישי למעמד הראוי לו בפסגת שוק הרכב הישראלי.
המהלך השיווקי: בבסיס התוכנית עמדה גישת המיקוד בלקוח: כל דגם יקודם מתוך המוטיבציה הרגשית המדויקת במקום גישה הנדסית מוצרית בה דוגל היצרן. תוכנית העבודה נבנתה לטווח ארוך בשלושה שלבים: התחדשות, צמיחה והתרחבות.
בכל שנה הוצבו דגמים אחרים במרכז האסטרטגיה התקשורתית, אשר לא רק הגדילו את היקף המכירות אלא גם חיזקו את תדמית המותג:
2013 – שנת ההתחדשות: הושקו שני דגמים אסטרטגים בסגמנטים שנמצאים בצמיחה משמעותית (פנאי שטח וסופר מיני), האאוטלנדר והספייס סטאר.
2014 – שנת הצמיחה: המותג המשיך לצמוח דרך כניסה לקטגוריה חדשה של משפחתיות קטנות עם דגם האטראז’ ודרך המשך הצמיחה האורגנית בדגמים הקיימים.
2015 – שנת ההתרחבות: ללא השקות חדשות, הדגם האסטרטגי שהמשיך את התנופה הוא הפאג’רו היוקרתי, אייקון בעל מוניטין בזכות עצמו.
תוצאות: בשלוש שנים בלבד הושגה צמיחה אדירה של 530% בהיקף המסירות, נרשם אחוז צמיחה שנתי ממוצע חסר תקדים של 93% וחל שיפור מובהק במעמד המותג. שנתיים רצופות מיצובישי היה מותג הרכב הצומח ביותר בישראל. מוקדם בהרבה מהתוכנית המקורית, חזר המותג לחמישייה הפותחת של מותגי הרכב בישראל.
![]() |
![]() |
![]() |
יאיר טיטלבאום, מנהל חטיבת מיצובישי | ארז סבג, מנהל מכירות ארצי חטיבת מיצובישי | מרי וייס, מנהלת תקשורת שיווקית חטיבת מיצובישי |