התקשרו היום! 077-5719588 | yael@effie.org.il

היהלום היפני ששבר את השיא בקפיצה משולשת

משרד פרסום: פובליסיס, חברה: כלמוביל, הורדת מצגת

רקע: לאחר שנים של הצלחה בישראל, דעך המותג מיצובישי והגיע ב-2012 לנקודת שפל (מקום 18 בדירוג היצרנים). בכל העולם התקשה המותג לחזור לצמרת, ונדרשה תוכנית מפנה יסודית כדי להשיב את מיצובישי למעמד הראוי לו בפסגת שוק הרכב הישראלי.

המהלך השיווקי: בבסיס התוכנית עמדה גישת המיקוד בלקוח: כל דגם יקודם מתוך המוטיבציה הרגשית המדויקת במקום גישה הנדסית מוצרית בה דוגל היצרן. תוכנית העבודה נבנתה לטווח ארוך בשלושה שלבים: התחדשות, צמיחה והתרחבות.

בכל שנה הוצבו דגמים אחרים במרכז האסטרטגיה התקשורתית, אשר לא רק הגדילו את היקף המכירות אלא גם חיזקו את תדמית המותג:

2013 – שנת ההתחדשות: הושקו שני דגמים אסטרטגים בסגמנטים שנמצאים בצמיחה משמעותית (פנאי שטח וסופר מיני), האאוטלנדר והספייס סטאר.

2014 – שנת הצמיחה: המותג המשיך לצמוח דרך כניסה לקטגוריה חדשה של משפחתיות קטנות עם דגם האטראז’ ודרך המשך הצמיחה האורגנית בדגמים הקיימים.

2015 – שנת ההתרחבות: ללא השקות חדשות, הדגם האסטרטגי שהמשיך את התנופה הוא הפאג’רו היוקרתי, אייקון בעל מוניטין בזכות עצמו.

תוצאות: בשלוש שנים בלבד הושגה צמיחה אדירה של 530% בהיקף המסירות, נרשם אחוז צמיחה שנתי ממוצע חסר תקדים של 93% וחל שיפור מובהק במעמד המותג. שנתיים רצופות מיצובישי היה מותג הרכב הצומח ביותר בישראל. מוקדם בהרבה מהתוכנית המקורית, חזר המותג לחמישייה הפותחת של מותגי הרכב בישראל.

 

 

יאיר טיטלבאום, מנהל חטיבת מיצובישי ארז סבג, מנהל מכירות ארצי חטיבת מיצובישי מרי וייס, מנהלת תקשורת שיווקית חטיבת מיצובישי
יאיר טיטלבאום, מנהל חטיבת מיצובישי ארז סבג, מנהל מכירות ארצי חטיבת מיצובישי מרי וייס, מנהלת תקשורת שיווקית חטיבת מיצובישי