הטרנספורמציה של אבן קיסר: מחברה ישראלית מקיבוץ שדות ים לאייקון בינלאומי נשאף

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: אבן קיסר, הורדת מצגת

הרקע:

בשנת 1987 הוקם בקיבוץ שדות ים מפעל שעם השנים החל לייצר משטחי עבודה- החברה הקטנה הייתה ממוקדת מוצר עם אוריינטציה מותגית מוגבלת. כך היה עד 2008, אז מכרה אבן קיסר את מוצריה באמצעות מפיצים בלבד. אך המשבר הכלכלי של אותה שנה הביא לשינוי תפיסה בחברה ולהכרה שאם ברצונה לשרוד, עליה לשנות את פניה.

המהלך השיווקי:

באבן קיסר השכילו להבין את כוחו של מותג בקטגוריה בה לא היו מותגים אלא יצרנים. החברה פרצה דרך והאמינה בכוחו של עיצוב, מיתוג ופרסום בקטגוריה שלא שיחקה לפי הכללים הללו. החשיבה על השימוש במשטח הקוורץ כפריט עיצובי, כלב המטבח והבית, הולידה עמה תפיסה שהביאה טרנספורמציה אמיתית: מיצרן משטחים למותג עיצוב בית נחשק לכל דבר. במקום להציג את מוצריה בתערוכות יצרנים, נכחה החברה בתערוכות עיצוב נחשבות במילאנו, ניו יורק, לונדון ופאריס, יצרה שת”פים עם מעצבים וירחוני עיצוב מרחבי העולם, ופנתה לצרכן הסופי באמצעות הקמת זרוע דיגיטלית משמעותית ושימוש נכון בפרסום מסורתי.

התוצאות:

אבן קיסר הצליחה לעשות טרנספורמציה מחברת B2B עם מוצר מצוין למותג שהוא כיום אייקון בינלאומי נשאף בקרב מובילי דעה בעולם ושחקן מרכזי בשוק הגלובלי, וזאת תוך שילוש המכירות והכפלת הרווח פי 6(!) תוך חמש שנים. כיום אבן קיסר היא מובילת שוק עולמית בתחום עיצוב המטבח, ונחשבת לאחת ההנפקות המוצלחות ביותר של חברה ישראלית בשוק האמריקאי, כשהגיעה לשווי שוק של 2 מיליארד דולר!

יוסי שירן, מנכל אלי פייגלין, סמנכל
יוסי שירן, מנכל אלי פייגלין, סמנכל