

האוקיינוס הירוק של ויסוצקי – איך הפך התה הירוק לקטגוריה הצומחת בעולם הקמעונאות?
משרד פרסום: ראובני פרידן IPG, חברה: ויסוצקי, הורדת מצגת
האוקיינוס הירוק של ויסוצקי
איך הפך התה הירוק לקטגוריה הצומחת בעולם הקמעונאות?
עד לפני חמש שנים תה ירוק היה שמור למביני עניין בתה שידעו להעריך את סגולותיו והיו נכונים לשלם עליו פרמיה. בחמש השנים האחרונות, ויסוצקי, כמובילת שוק התה, השקיעה מאמצים ניכרים בחינוך השוק לצריכת תה ירוק.
מהלך חינוך השוק שויסוצקי הובילה נבנה בשלבים מהגדלת חדירה, דרך העמקת צריכה ועד למיצוב התה הירוק כטרנד אופנתי וסוחף.
המהלך הביא לצמיחה כספית של כלל קטגוריות התה, ומכירות התה הירוק צמחו ב-131% אחוזים מתחילת המהלך והוא מהווה כיום 40% מכלל הקטגוריה.
נדירים הם המקרים בהם מותג ותיק ומוביל, הפועל בשוק בוגר ובשל, מצליח לזהות אוקיינוס כחול, שהמיקוד בו מוביל להגדלת הביקושים לקטגוריה בצורה דרמטית, להעלאת הרווחיות של המותג ולשמירה על מגמת הצמיחה לאורך שנים.
ההצלחה הפנומנלית מבחינה עסקית ותדמיתית שגרמה לישראלים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם אינה מקרית. מדובר במהלך שנבנה בצורה מדויקת לפרטי פרטים, ושכל רכיביו שזורים יחד לשינוי פני קטגוריית התה בישראל – ממלכת אנגליה לקייט מידלטון.
כל ההחלטות שהתקבלו בבניית המהלך התבררו כמדויקות: מההחלטה להתמקד בחינוך לשתיית תה ירוק, דרך המיקוד השיווקי – wellbeing, שינוי השם, עיצוב האריזות, בניית השפה התקשורתית המושתת על תובנות צרכניות מעוררות הזדהות והתפתחות המסרים שנה אחר שנה.
![]() |
![]() |
![]() |
רוני ויינשטיין מנכל | אילת ליפשיץ מנהלת חטיבת התה וה wellbeing | קרן אםל מנהלת שיווק חטיבת התה |